Los bericht bekijken
  #1  
Oud 10 december 2011, 15:18
Hello Hello is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 december 2011
Berichten: 4
Hello is on a distinguished road
Standaard Wel een visie over wat voor baan, maar welke opleiding?

Hallo,


In het MBO 4 heb ik voor Sociaal Juridisch Medewerker gekozen, ik heb dit puur gekozen omdat het een opleiding was in het MBO met een breed vakkenpakket (puur omdat het leerzaam was).
Ik had altijd in mijn achter hoofd gehouden dat ik iets anders in het HBO wil gaan doen, en dat ik het alleen voor het NIVEAU 4 papiertje heb doorgezet.

Ik krijg dus ook binnenkort mijn diploma, alvast ben ik dus aan het nadenken van wat ik in het HBO wil gaan doen.
Al heb ik veel praktijk ervaring met juridisch, er zijn veel administratieve kanten wat me dus niet bevalt en om door het rechtstof te gaan was al in het MBO niet te doen, dus laat staan HBO.

In ieder geval, lijkt kantoor werk me wel gepast maar daarbij wil ik ook veel onderweg zijn. Dus ik zat te denken aan een internationale zakelijke studie, maar daar worden helaas meer talen vereist en meeste ligt me toch te commercieel. Dus dan streep je ook gelijk al de meeste management opleidingen af, ik had namelijk wel interesse in Hbo-opleiding Media en Entertainment Management, met name het media aspect.

Dus toen dacht ik, ik heb veel interesse in muziek? Ik kijk er kritischer naar dan gemiddelde luisteraars. Dus laat ik maar reviews schrijven bij bepaalde tijdschriften en websites. Maar goed ik betwijfel het vanwege mijn schriftelijke Nederlands, muziek maken heb ik geen talent in? Maar in de muziek industrie werken heb ik wel een passie voor.

Dus ik zat te denken van combinatie van muziek en kantoorbaan, toen kwam iets ideaal naar boven. Bij poppodiums zijn er mensen die al de boekingen regelen, en die het programma in elkaar zetten. Daarnaast wordt er ook de juiste artiesten geboekt die bij het juiste feest passen. En natuurlijk moet je ervoor zorgen dat er genoeg tickets worden verkocht, dus ook denken aan de winst.

Het is een tikkeltje commercieel, maar het geeft me toch motivatie om het te doen.
Nu jullie dit hele lap tekst gelezen hebben, wat voor opleiding is dan voor mij geschikt? Of vergelijkbare opleidingen.
Met citaat reageren