Los bericht bekijken
  #8  
Oud 11 augustus 2006, 14:27
congruens congruens is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2006
Berichten: 13
congruens is on a distinguished road
Standaard Re: Carričreswitch in 5 stappen

Hai Muur,

Ik ben weer terug van vakantie, dus vandaar dat mijn antwoord wat op zich liet wachten.
Je hebt inderdaad wel een belangrijk 'nieuw element' geintroduceerd: je dochter.
Weet je, ook hier is geen pasklaar antwoord op. Wat belangrijk is, is dit:

- jij moet jezelf kunnen zijn, je lekker voelen, tot je recht komen
- zij moet zichzelf kunnen zijn, zich lekker voelen, tot haar recht komen.

En voor beide zaken én beide mensen moet jij zorgen!!! Maar het gaat niet werken als jij je eigen behoeften volledig laat schieten voor haar. Dus wat jij zegt:" wat is het beste voor haar en daarmee ONS " dat is niet zo. Het is: Wat is het beste voor mij, voor haar en daarmee ONS"!!!!!

Dus het is een puzzel: hoe kun je jullie behoeften met elkaar verenigen. Misschien vindt zij de grote school in een ander land ook prima, misschien zorg jij voor regelmaat gedurende 11 maanden en ga je een maand lekker zwerven, misschien plan je elke 5 jaar een mega-reis, misschien wil je zelf regelmatig kort weg, misschien zorgt een ander voor de 3 R-en en jij voor het leven in de brouwerij, misschien............

Maar weet: als je oprecht rekening houdt met haar en oprecht rekening houdt met jou: dan doe je het goed. En daar hoef je niet over te twijfelen!

Puzzel-ze!!
Met citaat reageren