Los bericht bekijken
  #6  
Oud 20 februari 2012, 14:56
Kanya Kanya is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 31 januari 2012
Berichten: 43
Kanya is on a distinguished road
Standaard

Hey Richard,

Ik had het hier meer even snel getypt als voorbeeld maar toch bedankt voor de aanwijzingen. Omdat ik het even snel uit mijn hoofd typte, zitten er hier meer foutjes in dan in de 'echte'.

(1) Ik heb een mailwisseling gehad (in gewone jip- en janneketaal eigenlijk omdat ik er later pas achter kwam dat deze persoon ook de sollicitaties echt gaat behandelen) die ongeveer een week duurde en afgesloten is met de mededeling dat ik mij zou gaan richten op een goede sollicitatie. Dit was ongeveer een maand voordat ik hem ook werkelijk verstuurde vandaar het 'eerdere mailwisseling'.

(2) Mijn motivatiebrief, CV en diploma's samen heb ik 'mijn sollicitatie' genoemd. Misschien had ik het inderdaad beter anders kunnen omschrijven. Iets als '... wil ik solliciteren. In de bijlangen ...."

(3) Deze fout komt in de echte brief en mail niet voor

(4) Op de website staat ook CV dus denk dat het voor in het mailtje wel kan. Het bestandje zelf heb ik voluit curriculum vitae genoemd en ook in mijn brief staat het voluit.

(5) Ik heb een originele versie van mijn diploma (gekleurd) en ook drie officiele gestempelde kopieën (zwart-wit) erbij. Omdat ik mijn orriginele in kleur ingescand hebt, vond ik een kopie niet zo op zijn plaats.

(6) Omdat de eerdere mailwisseling ook al in 'jip- en janneketaal' verlopen is, heb ik het niet té officieel willen maken allemaal.

(7) Dit wordt door mijn e-mailprogramma automatisch geregeld.

Sowiso is mijn motivatiebrief en CV ook niet zo officieel. Je vindt ze ook hier op de site en ik zou er graag nog wat commentaar op krijgen. Ik ben namelijk nog volop bezig met solliciteren voor de BBL-opleiding die in september begint en krijg over een maand op zijn vroegst iets te horen.

In ieder geval bedankt voor je feedback!
Met citaat reageren