Los bericht bekijken
  #1  
Oud 6 november 2013, 17:23
anneke05 anneke05 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2013
Berichten: 1
anneke05 is on a distinguished road
Question Onverwachte test tijdens kennismakingsgesprek

Hallo forumleden,

Gisteren ben ik tijdens een kennismakingsgesprek voor de functie van secretaresse/administratief medewerker totaal onverwacht geconfronteerd met een test die tussen 2 ingeplande gesprekken moest plaatsvinden.Mijn gesprekspartners die deze "surprise" hadden bedacht deden hier behoorlijk hilarisch over en waren erg ingenomen met zichzelf dat ze dit bedacht hadden, wat bij mij niet prettig over kwam. Ik werd achter een bureau gezet en moest in korte tijd een excel bestand invullen en een nogal uitgebreide Engelse mail beantwoorden. Dit riep, buiten de gebruikelijke zenuwen voor een gesprek, behoorlijk wat stress op waardoor ik het excel bestand niet juist heb ingevuld. In de vacaturetekst en in de uitnodiging voor het gesprek stond over een eventuele test niets vermeld.

Ik heb behoorlijk wat websites, waaronder natuurlijk die van jullie, geraadpleegd om me op sollicitatiegesprekken voor te bereiden maar ben dit nog niet tegengekomen.

Zij er meer mensen met een soortgelijke ervaring? Is het wellicht een tip om hierover iets op te nemen op de website? Als ik van te voren geweten had dat zoiets me zou kunnen gebeuren tijdens een kennismakingsgesprek was ik waarschijnlijk niet zo in de stress geschoten. De gesprekken op zich verliepen goed maar ik zie eerlijk gezegd als een berg op tegen een eventuele 2e gespreksronde omdat ik niet weet wat er dan uit de hoge hoed getoverd gaat worden.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Groet, Anneke
Met citaat reageren