Los bericht bekijken
  #2  
Oud 10 maart 2010, 13:10
LianneN LianneN is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 9
LianneN is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Sociaal Pedagogisch Hulpverlener

Hoi Maja,

wat mij als eerste opvalt is dat je niet schrijft waarom juist die organisatie zo bij jou past. Ik zou als werkgever denken dat je meer geinteresseerd bent in een baan in het algemeen, dan in hun organisatie.

Je schrijft: graag wil ik van deze gelegenheid gebruik maken...
Een sollicitatiebrief is al de gelegenheid waarom je jezelf presenteerd, dus ik zou dat eruit halen.

ik zou zeggen: Graag wil ik mijn opgedane kennis in de praktijk brengen binnen deze organisatie.

Deze zin: De interesse om als sociaal pedagogisch hulpverlener te gaan werken, is ontstaan uit mijn stagervaringen die ik heb opgedaan binnen XXX. zou ik niet erin zetten, of anders verwoorden. Je hebt namelijk de richting Sociaal Pedagogisch Hulpverlener gestudeerd, dus is het een vrij logische stap om dan ook als SPH'er aan de slag te gaan.

Waarom trekt vooral het aspect 'ondersteuning' je zo? Probeer dit te motiveren.

Vanuit mijn interesses naar het welbevinden van jeugdigen en hun ouders heb ik van een ruime stagervaring genoten. Hierbij is een nauwe samenwerking met ouders van cruciaal belang. Het zal een wisselwerking zijn tussen ouders en de hulpverlening. Deze zinnen kloppen niet helemaal.
Allereerst Vanuit mijn interesses naar het welbevinden van jeugdigen en hun ouders heb ik van een ruime stage-ervaring genoten Heb je van een ruime stage-ervaring genoten omdat je interesse hebt naar het welbevinden van jeugdigen en hun ouders?
Je kan van deze zinnen Hierbij is een nauwe samenwerking met ouders van cruciaal belang. Het zal een wisselwerking zijn tussen ouders en de hulpverlening de volgende zin maken: Ik vind het boeiend om in nauwe samenwerking met collega’s, de cliënt en ouders doelen op te stellen om langzamerhand de ontwikkeling van de cliënt weer in juiste banen te leiden.

Je hele brief komt bij mij niet echt over alsof je vanuit jouw persoon hebt geschreven. Probeer er wat meer persoonlijkheid en moticvatie in te leggen.

Heel veel succes!

groet, Lianne
Met citaat reageren