Los bericht bekijken
  #3  
Oud 28 november 2012, 13:07
de Patrick de Patrick is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2011
Berichten: 82
de Patrick is on a distinguished road
Standaard

Ja, dat was maar kladwerk natuurlijk dat ik snel tijdens de pauze had gemaakt. Mij ging het eerder om de structuur en wat opmerkingen. Ik ga dat later nog eens herschrijven, maar toch al enorm bedankt voor je opmerkingen.

Nu even kort enkele toelichtingen:

1) Ik woon in Vlaanderen en in het Belgische notariaat bestaat er voor kandidaat-notarissen de verplichting om, voor ze een eigen kantoor mogen openen, de verplichting om eerst drie jaar onder de leiding van een ervaring notaris te werken. Dit noemt men de 'notariële stage'. Ik wil eigenlijk gewoon direct duidelijk maken waar ik voor kom. Misschien kan ik dat nog eens herformuleren.
2) Veel taalgebruik onder juristen in België komt nog uit de tijd dat België onafhankelijk werd en onder uitsluitend Franstalig bewind was. Daarbij worden aansprekingen als "mijnheer de notaris" vaak gebruikt. Een nog leuker voorbeeld is de afsluiting: "in afwachting van uw antwoord, verblijf ik, waarde heer notaris, met de meest oprechte hoogachting". Zoiets ga ik zeker niet gebruiken, maar ik moet een beetje inschatten wat de verwachtingen zijn. Jongere juristen hechten zo minder belang daar aan.
3) Als tip lees ik vaak dat je reeds in je brief moet laten merken dat je weet wat een werkgever belangrik vind. Daarom dat ik dacht mijn takenpakket reeds uitgebreid te vermelden.
4) Misschien zijn de woorden 'gedateerde kennis' wat negatief, maar als ik spreek van een diploma uit 2005 gaat die zich toch wel exact die vraag stellen? Toon ik daar niet mee dat ik dit besef en hierop inspeel met die cursus?
Met citaat reageren