Los bericht bekijken
  #23  
Oud 13 november 2013, 11:11
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Mijn ervaringen zijn ook slecht met uitzendbureau's. Als je binnen komt krijg je de eerste de beste stage loper. Die met het standaard verhaal komt omdat ze gewoon weg niet beter weten. Dus vraag altijd naar een senior intercedent of loop naar achteren waar meer ervaren mensen zitten. Ze zetten onervaren mensen bij de balie vooraan om het gros van de vragen op te vangen.

De markt is momenteel moeilijk dat begrijpen we allemaal maar ik krijg ook sterk het idee dat je zonder HBO of MBO 4 diploma haast geen kans maakt bij de ub's. Dit komt ook dat de opdracht gevers dit verwachten als een ub hier niet aan houd dan zijn ze de opdracht kwijt. Iemand van 40+ is bijna kansloos als ze geen vakgerichte opleidingen hebben of een HBO opleiding. De oudere mensen hebben ook echt het idee dat ub hun echt zal helpen. Terwijl het een ontzettend commercieel bedrijf is waar je een nummer bent en geen persoon. ( dit bedoel ik in het algemeen ). De kaders waarin gedacht wordt zijn erg beperkt omdat momenteel de vijver toch wel vol zit met kandidaten.

Persoonlijk vindt ik het jammer dat motivatie een beetje onder het tapijt geveegd wordt. Ik heb jaren zelf leiding gegeven mijn ervaring is echt dat je voor bepaalde beroepen beter gemotiveerde mensen kunt aannemen in plaats van alleen maar naar diploma's te kijken. Gemotiveerde mensen zijn vaak erg leergierig en leren snel je hoeft ze vaak ook niks af te leren wat meer tijd kost dan aanleren.
Bij hogere functies gaat dit meestal niet op omdat je een bepaalde opleiding nodig hebt of een bepaald werk/denk niveau.

Mijn ervaring is dan ook, ga pas naar een ub als je een concrete vacature ziet, reageer erop en ga langs of bel er achter aan zodat ze echt zien dat je de baan wilt hebben. En probeer iets unieks te doen zodat ze je naam onthouden en dat je niet verdwijnt in de massa.
Met citaat reageren