Los bericht bekijken
  #1  
Oud 30 oktober 2008, 12:31
eihpos eihpos is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 1
eihpos is on a distinguished road
Standaard brief en spellingsfouten

Hierbij een sollicitatiebrief vers van de pers, maar ja, spelling is niet mijn sterkste kant. Inhoudelijk commentaar mag uiteraard ook. Mijn dank is groot!

Hieronder de brief:

******
*******
********


Amsterdam, 30-10-2008



Betreft: Sollicitatie Centrum Psychodiagnostiek

Geachte Drs. ***

Via Dr. *****, bij wie ik enige tijd werkzaam was als psycholoog op het gebied van de psychodiagnostiek, werd ik op de hoogte gesteld van andere organisaties waar eveneens de dynamische methode van persoonlijkheidsdiagnostiek toegepast wordt. Omdat mijn liefde én kunde voor deze vorm van diagnostiek geboren was zodra ik ermee in contact kwam, lag de stapel sollicitatiebrieven snel daarna klaar. Echter, er kwam wat anders op mijn pad..

Tot ik in contact kwam met deze vacature van *****. Juist de exploratie van andere werkgebieden in het vakgebied psychologie waarmee ik de afgelopen jaren zoet was, deden mij sterken in de overtuiging en motivatie dat de psychodiagnostiek en ik het beste in elkaar omhoog halen. Tijdens mijn omzwervingen bleef ik mij verder ontwikkelen in de diagnostiek, waarvan de talloze boeken over dit onderwerp mijn boekenkast en kennis sieren, uw naam is mij dan ook niet onbekend. Dit de baan waarvoor ik geschikt ben!

Tijdens mijn studie klinische psychologie aan de UvA ervaarde ik al een sterke affiniteit met psychodiagnostiek. Mijn eerste stage bij de Praktijk voor Psychotherapie bestond vrijwel volledig uit intake’s uitvoeren, compleet met uitgebreide anamnese en psychologisch onderzoek via verschillende vragenlijsten en het interpreteren hiervan. Tevens vormde het actief bijwonen van intervisies een belangrijk aspect van de werkzaamheden. Gedurende mijn tweede stage psychodiagnostiek bij het Mentrum te Amsterdam kwam ik in contact met de dynamische persoonlijkheidsdiagnostiek. Dat deze methode meerdere dimensies van de persoonlijkheid onderzoekt dan enkel het symptoomniveau interesseerde mij enorm. Het interpreteren van de uitkomsten van (projectieve) tests tot een uitgebreid profiel van de persoonlijkheid van de cliënt deed mij volledig in mijn element verkeren, dankzij de integratieve essentie en analytische manier van denken om de verschillende theoretische kaders met elkaar in verband te brengen. Het vertalen van het persoonlijkheidsprofiel naar de allerdaagse betekenis daarvan voor de cliënt, gaf mij bovendien de gelegenheid iets waardevols te doen voor de cliënt.

Mijn enthousiasme voor en bekwaamheid met de dynamische methodeleverde mij een tijdelijke aanstelling op als psychologe op de divisie poliklinische diagnostiek, waarvoor Dr. **** mij aandroeg*. In deze functie voerde ik zelfstandig (neuro)psychologisch onderzoek uit en stelde naar aanleiding van de resultaten een diagnostisch rapport op om vervolgens zowel schriftelijk als mondeling terug te koppelen aan cliënt en consultvrager. Door deze ervaring en werkervaring in de verslavingszorg met een groep mensen met complexe problematiek, heb ik bovendien geduld, zelfstandigheid, actiegerichtheid en stressbestendigheid ontwikkeld. Helaas heb ik de GZ-opleiding nog niet mogen genieten, maar hoop binnen afzienbare tijd een plaats te veroveren.

***** lijkt mij een interessante en dynamische werkomgeving. Het lijkt me boeiend om hier een bijdrage te leveren aan het psychologisch onderzoek bij mensen met complexe pathologie. Graag zou ik deze brief in een persoonlijk gesprek willen toelichten.


Hoogachtend,


*******
************
*******


*Referentie aanwezig

Bijlage: curriculum vitae


================================================== ========
En hier evt. nog de advertentie voor de vacature:


Functiebeschrijving
Als Gz-psycholoog ben je werkzaam voor het Centrum Psychodiagnostiek. Daarnaast verricht je zelfstandig psychodiagnostisch onderzoek met complexe vraagstellingen binnen de gegeven richtlijnen. Verder voer je zelfstandig het gehele onderzoeksproces en de diagnostische cyclus. Je neemt deel aan diagnostiekoverleg of intervisie. Je bespreekt de resultaten met de cliënten en de consultvrager. Je geeft supervisie aan je collega’s van het Centrum Psychodiagnostiek en aan de opleidelingen.

Functie-eisen
• afgeronde opleiding tot Gz-psycholoog;
• ervaring op het gebied van psychodiagnostisch onderoek bij cliënten met complexe problematiek;
• zeer goede uitdrukkingsvaardigheid in de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift;
• resultaatgericht, zelfstandig en initiatiefrijk.
Met citaat reageren