Los bericht bekijken
  #1  
Oud 3 juni 2015, 10:32
LHCT LHCT is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 juni 2015
Berichten: 1
LHCT is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Onderzoeksassistent

Hoi tijgers,

Ik loop ernstig vast met mijn sollicitatiebrief. Ik wil de functie erg graag hebben en wil al mijn punten duidelijk maken. Ik kan er echter geen lopende brief van maken. Ook twijfel ik of de 'creatieve' openingszin wel op zijn plek is en welke punten ik eruit moet halen(misschien is het een beetje te om alle cursussen en cijfers neer te zetten)? Eventuele spelfouten haal ik eruit als mijn brief klaar is.. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. De brief moet ik uiterlijk morgen versturen.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Beste xxx,

Ik overwoog het sturen van mijn Google-resultaten om te bewijzen hoeveel ik van onderzoek hou, maar ik bedacht me dat ik het beter veiliger kon aanpakken door een sollicitatiebrief te schrijven, zodat ik alle redenen uit kan leggen waarom ik geintresseerd ben in de functie onderzoeksassistent.

Momenteel volg ik, mijn passie, de opleiding HBO Toegepaste Psychologie. Tijdens deze opleiding moet ik veel interessante theorieen leren, en maakte ik nog meer kennis met de wetenschap. Voor mij is er niks leuker dan de theorie met de praktijk te verbinden. Je leert jezelf, de omgeving, wereld om je heen een stuk beter kennen door samen grensverleggend onderzoek uit te voeren. Dit ‘ontdekken’ van het onbekende vind ik zo interessant, daarom weet ik dat ik en het xx goed bij elkaar passen.

Voordat ik mij vol op stortte op de opleiding psychologie, heb ik mijn diploma doktersassistent afgerond met een gemiddelde van 8,2 voor Nederlands. Tijdens deze opleiding leerde ik clienten te begeleiden, artsen te ondersteunen, en administratie bij te houden. Nauwkeurig, zorgvuldig en zelfstandig kunnen werken was ook zeker cruciaal, hier ben ik dan ook bekend mee. Tijdens al mijn stages heb ik geleerd om met Microsoft Office Outlook te werken, daarbuiten ben ik ook bekend met Word. Helaas heb ik geen ervaring met het werken van SPSS en Acces – dit krijg ik niet tijdens mijn huidige opleiding. Ik ben echter zeer leergierig en heb aanleg met computers, ik zou het dus zeker niet erg vinden om dit te leren. Ook zal ik dit uiteindelijk willen leren omdat ik verder zou willen gaan naar de universiteit. Vanzelfsprekend vindt ik goed contact onderhouden belangrijk, wat ik hopelijk aan kan tonen door mijn opleiding binnen de psychologie, mijn cijfers voor Nederlands, maar ook omdat ik het onderdeel communiceren op mijn opleiding met een 7,5 afgesloten.

Aangezien ik een opleiding bij het NTI volg, hoop ik dat u begrijpt dat ik gedisciplineerd ben en zelfstandig, flexibel, kan werken en dit makkelijke kan combineren met werk.. Uiteraard zou ik graag mijn motivatie, ambitie en curriculum vitae willen toelichten tijdens een gesprek.
Met vriendelijke groeten,
xxx
Met citaat reageren