Los bericht bekijken
  #1  
Oud 31 januari 2012, 19:29
54ft45g1 54ft45g1 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 31 januari 2012
Berichten: 1
54ft45g1 is on a distinguished road
Standaard 6 jaar in buitelands onderwijs, wat nu?

Hoi iedereen.

Allereerst een beetje informatie over mezelf: Ik ben 18 jaar, woon in Israël en ben van plan over een half jaar terug te gaan naar Nederland. Ik heb een een jaar gymnasium gedaan toen ik nog in Nederland woonde, iets waar ik denk ik nu weinig mee kan.

Ik spreek dus geen woord frans, duits, of latijn. wel spreek ik vloeiend nederlands, engels en hebreeuws. afgelopen jaar stond voor mij in teken van ziekte, operaties, hersenscans en een heleboel pillen. dat is nu gelukkig voorbij (behalve die pillen dan), dus kan ik eindelijk proberen een beetje vooruitdenken en bekijken wat de toekomst mij kan bieden.

als keuzevakken staan natuurkunde en chemie op mijn lijstje, maar ik moest natuurkunde laten vallen vanwege mijn aandoening. ook mijn 5 punten wiskunde zakte tot 3, iets wat te vergelijken valt met van vwo zakken naar vmbo.

Nu heb ik geen idee hoe hoe ik weer in nederland aan de slag kan gaan, hoe ik in het Nederlandse school en leer systeem pas.

Vandaar deze topic, ik hoop dat ik op dit forum wat tips, adviezen enz kan opdoen, waarvoor alvast bedankt
Met citaat reageren