Los bericht bekijken
  #1  
Oud 21 juli 2012, 00:13
dvanzuylen dvanzuylen is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 juli 2012
Berichten: 2
dvanzuylen is on a distinguished road
Standaard Werkgever bijbaan vraagt referenties, maar stagebedrijf is mogelijk negatief

Beste forumgebruikers,

Ik heb gesolliciteerd bij een werkgever voor een bijbaan en er is al een gesprek geweest.

Daar heeft diegene met wie ik het gesprek had nadrukkelijk gezegd dat zij referenties van mijn laatste werkgever/stage wilde en ik moest deze laatste werkgever/stage vertellen dat zij ging bellen. Ik heb mijn laatste werkgever/stage inmiddels gevraagd of ik hen als referentie op mijn CV mag zetten. Ik heb het meeste gedaan op mijn laatste stage, dus ik vond het zeker een goed idee hen te vragen.

Echter toen ik stage liep ben ik daar op stage nadrukkelijk verzocht en gevraagd om daar mijn bijbaan te komen doen. Ik had daar nee tegen gezegd en gezegd dat ik ergens anders wilde werken. Dit vonden zij niet leuk en erg jammer, dat hebben ze mij ook vaak verteld. Zij leken mij zelfs een beetje boos. De stage is wel aardig goed verlopen en ik heb het voldoende afgesloten.

Hoe moet ik met deze situatie omgaan naar mijn nieuwe werkgever en wel of geen referentie van deze laatste stage geven?
Met citaat reageren