Los bericht bekijken
  #7  
Oud 14 januari 2015, 16:01
Carrie92 Carrie92 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7
Carrie92 is on a distinguished road
Standaard

Hoi René,

Bedankt voor de reactie!

Maar de belasting en premies die op mijn loon worden ingehouden, betaal ik dat of betaalt mijn werkgever dat? En dit hangt dus af van mijn situatie, niet van de zijne?
Dit is mijn eerste baan, ik werk gemiddeld 1 dag per week en ik ben 22 jaar oud.
Mij is verteld dat hier dan bijna geen belasting over komt - slechts 1 of 2 procent - maar ik weet hier verder niets van. En ik weet niet welke berekeningen mijn baas gaat maken en of die dus kloppen - met andere woorden, of ik genoeg betaald ga krijgen. Deze man doet namelijk alles, maar dan ook alles, om zo weinig mogelijk te hoeven betalen.

Ik heb een tijdlang kunnen nadenken (en met mensen kunnen praten) en ik denk dat de hoeveelheid geld die ik nog krijg, als ik hierop doorga, niet opweegt tegen de stress die het met zich meebrengt. Het gaat hier nu vooral om twee "proefdagen" die ik ten onrechte niet betaald krijg, en voor de rest is het vooral een principekwestie - dat deze man een oplichter is, afspraken niet nakomt en de boel verdraait.

Dus mijn plan is, allereerst te zeggen dat ik niet kom werken tot ik mijn geld heb. Die halve uren die ik niet uitbetaald krijg laat ik maar zitten; het is oneerlijk maar nogmaals, de stress niet waard. Over die proeftijd hoop ik nog wel iets te kunnen bereiken maar als het echt niet anders kan, laat ik dat ook maar los.

Wanneer ik mijn geld heb neem ik meteen ontslag en laat ik ook duidelijk weten waarom.
En ik zou graag met mijn collega's willen overleggen wat zij verder willen doen. Ik denk namelijk dat mijn baas nog heel veel mensen zal gaan oplichten en als ik daar iets aan kan doen, dan wil ik dat graag doen.

Misschien kan ik mijn vakbond bellen, of een andere instantie (de gemeente??) en vragen wat de mogelijkheden zijn om een onderzoek in te stellen. Niet om mij, maar om de mensen die daar na mij gaan werken. Ik weet inmiddels van AL mijn collega's dat ze telkens geen contract krijgen, achter hun geld aan moeten, etc. En bovendien heeft mijn werkgever ooit iemand twee hele weken laten proefdraaien en vervolgens niet aangenomen - en geen cent uitbetaald. Volgens mij is dit ook niet legaal.
Maar goed, het hangt denk ik van mijn collega's af hoeveel we hieraan kunnen doen.

Wat denken jullie, zou er een onderzoek kunnen worden ingesteld over dit bedrijf?

Op grond van het niet nakomen van beloftes en afspraken, het constant uitstellen van betaling en contract, en het verdraaien van gemaakte afspraken?

Uiteraard begin ik hier niet aan voordat ik mijn geld heb, want dan kan ik er echt wel naar fluiten ben ik bang.

Nogmaals bedankt voor de informatie!!

Groeten van Carrie
Met citaat reageren