Los bericht bekijken
  #6  
Oud 4 januari 2007, 23:30
Marrie Marrie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 september 2006
Berichten: 71
Marrie is on a distinguished road
Standaard Re: tips voor accountmanagement

E-mail kan inderdaad best, probeer je doelgroep af te stemmen: zo zullen er bedrijven zijn, die niet zo "van de e-mail zijn". Laatst heb ik zelf als intercedent ook weer met een CV-mailing zo een vacature binnengehaald, en een plaatsing eruit gehaald! Niet direct uit de (anonieme) cv's die ik verstuurd heb, maar met de vraag of we ook vergelijkbare mensen toevallig in ons bestand hadden (met een meer technische achtergrond), want ze kreeg altijd die mailing, en was toch benieuwd of wij konden helpen, en natuurlijk konden we dat!!

Een andere tip: Verder heb ik ervaren dat in veel gevallen een brief/actie per post ook heel goed werkt, en soms zelfs beter, omdat dit (wanneer het tenminste voorbij de receptioniste komt) eerder gelezen/gezien wordt dan een mail. E-mail wordt toch snel gedeleted.

Als je baas niet zo van "reclame" houdt, doe het dan op een zakelijke, niet-schreeuwerige manier. Zowel door de e-mail, als door de post: de naam blijft toch ergens hangen, en je hebt weer een stuk naamsbekendheid.

Verder is mijn tip hierin: variatie. Ga niet ineens 200 brieven in een keer doen, maar ga eerst een paar uur bellen, vervolgens een uurtje mailen, en dan nog een selectie brieven versturen van een stuk of 50 (of minder, afhankelijk van je klantenbestand natuurlijk). Die laatste twee houd je bij, en bel je na een bepaalde tijd na.
Met citaat reageren