Los bericht bekijken
  #1  
Oud 8 november 2008, 23:53
Brigitte Brigitte is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 april 2006
Berichten: 76
Brigitte is on a distinguished road
Standaard Woonmaatschappelijk werker

Hellup!
Wat vinden jullie hiervan?
Ik vind 'm zelf zo kort.......



Geachte mevrouw XX,

Beheerconsulent, woonconsulent, sociaal beheerder of woonmaatschappelijk werker. Woningcorporatie hebben elk een eigen naam voor deze functie. De benaming 'woonmaatschappelijk werker' spreekt mij het meest aan, omdat het zo mooi weergeeft dat het bij wonen niet ophoudt bij de voordeur, maar verweven is met maatschappelijke problematiek en leefbaarheid.

Met veel enthousiasme las ik de vacature van woonmaatschappelijk werker bij uw organisatie. Ik dacht: dit is dé baan voor mij en besloot te solliciteren. Het streven van XX om bewoners een goed huis in een prettige, veilige, schone én vooral gezellige buurt te kunnen bieden, ondersteun ik geheel. Ik werk graag met hart en ziel aan het bevorderen van een prettig en veilig leefklimaat.

Sinds anderhalf jaar ben ik werkzaam bij XX, een detacheringsbureau binnen de woningcorporatiebranche. Na verschillende opdrachten ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn hart ligt op het gebied van leefbaarheid en sociaal beheer. Tijdens mijn ervaringen als beheerconsulent in verschillende Haagse wijken heb ik deze interesse kunnen ontwikkelen en professionaliseren.

Bij werkzaamheden zoals het signaleren en bestrijden van overlast en het opzetten van buurtprojecten krijg ik van opdrachtgevers vaak complimenten over mijn actieve en enthousiaste aanpak en communicatieve vaardigheden naar bewoners. De ervaringen die ik hiermee heb opgedaan, lijken mij uiterst relevant voor de functie die u aanbiedt.

Wilt u meer te weten komen over mij en mijn motivatie voor de functie van woonmaatschappelijk werker bij uw organisatie? Ik bespreek het graag met u in een oriënterend gesprek.

Met vriendelijke groet,





XX
Met citaat reageren