Los bericht bekijken
  #2  
Oud 20 november 2008, 14:16
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Wink Re: CV roepnaam doopnamen

Hee Penthi, zeg nou eens eerlijk: hoe gaat dit jou een baan opleveren ?
Denk je dat ze je als Anne interessanter vinden dan als Jan of Ahmed?

Gewoon de naam er op zetten die je dagelijks gebruikt en verder niet.
Als die doopnamen voegen niets toe aan jouw CV en de ruimte kun je beter bewaren voor iets wat wel interessant is om te weten over jou.

Natuurlijk is het heel standaard om je CV te beginnen met een heel rijtje "plichtplegingen" zoals naam, doopnamen, adres, telefoonnummer, geboortedatum, plaats, geslacht, nationaliteit, burgerlijke status, sofinummer, emailadres, rijbewijs etc. maar als je dit allemaal neerzet, ben ja al zowat een half a4-tje verder en de helft van de gegevens zijn eigenlijk totaal niet relevant en uitnodigend om verder te lezen.

Voor alles wat je op je CV zet, moet je je afvragen of het relevant en onderscheidend is en vooral of het bij je past.

Je nationaliteit is meestal niet belangrijk, tenzij er expliciet om gevraagd wordt of omdat je een bepaalde taal dan als moedertaal beheerst.
Je geslacht zou ik er alleen voor de zekerheid bij zetten als je een naam hebt die dat niet heel duidelijk maakt. Geboortedatum mag best maar geboorteplaats, wat voegt dat toe??

Ik heb het hele rijtje er niet eens op. Ik heb onderaan de pagina in de footer mijn contactgegevens staan, naam, adres, 1 telefoonnummer, 1 emailadres, klaar.

Ergens in mijn kopje "Interesses" heb ik iets leuks gezet over mijn gezin omdat dat voor mij van belang is, maar het hoeft er niet op.

Als je mijn CV wilt zien, dan kun je die aanklikken in mijn topic over de workshop Onweerstaanbaar CV, onderaan de overzichtspagina....
Dan zie je hoe het ook kan.

Maar als je een vrij conventioneel type bent die erg belang hecht aan plichtplegingen en doopnamen en graag alles standaard doet, dan houd je je CV gewoon standaard / klassiek.
Sommige recruiters zullen dit waarderen maar je ziet toch dat veel recruiters authenticiteit en een onderscheidende persoonlijke presentatie meer gaan waarderen.

Een CV mag er dus gewoon uitzien zoals jij zelf.....

I rest my case........

Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren