Los bericht bekijken
  #1  
Oud 4 oktober 2012, 13:30
Aurelie Aurelie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 17
Aurelie is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie redactiemedewerker Graag feedback

Hallo allemaal,

Ik wil graag solliciteren naar de functie van redactiemedewerker. Maar omdat ik niet een journalistieke opleiding heb gedaan en geen kilo's ervaring heb vind ik het lastig om een brief te schrijven. Willen jullie mij wat tips geven? Alvast bedankt.
o,ja het is een sollicitatie via email, moeten dan de adresgegevens juist wel of niet bovenaan de brief staan?



De advertentietekst:

Werkzaamheden:
-Herschrijven van ingezonden kopij naar korte, leesbare artikelen
-Essentie uit een tekst kunnen halen om deze om te zetten in een voor de lezer informatief en waardevol artikel
-Affiniteit met efficient plannen en in staat om ingezonden kopij snel te beoordelen
-Je kunt goed presteren onder tijdsdruk en blijft altijd het geheel overzien.

Een journalistieke opleiding is niet vereist, wel affiniteit met tekst en een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal. Je kunt je eigen teksten corrigeren.

Ons team bestaat uit flexibele mensen die weten van aanpakken.
Wil jij bij ons team horen? Reageer dan snel en vertel ons wat jou bijdrage aan ons bedrijf kan zijn.



Hieronder de brief:

Geachte Geachte heer/mevrouw,

Vanmorgen bladerde ik eens rustig door Weekblad X. De grote koppen op de eerste pagina’s, de advertenties en de woonbijlage, tot ik op pagina 51, aan het einde van het blad, jullie advertentie zag staan voor een redactiemedewerker. Als echte taalfanaat ging mijn hart hier sneller van kloppen. Mijn eerste gedachte was: dit is mij op het lijf geschreven.

Van jongs af aan heb ik een passie voor lezen, schrijven en taal. Na het voortgezet onderwijs ben ik Marketing & Communicatie gaan studeren met als doel om de journalistiek in te gaan. Door omstandigheden is dit niet doorgegaan. Ik ben vervolgens een andere weg ingeslagen en heb Pedagogiek gestudeerd. De leukste werkzaamheden tijdens deze studie waren voor mij het schrijven en ontwikkelen van de verslagen, de werkplannen,beleidsrapportages en het uitvoeren van marktonderzoeken. Ik kreeg menigmaal complimenten van studiegenoten en collega’s over mijn heldere en waardevolle (werk)verslagen. Regelmatig kwam de vraag of ik teksten wilde beoordelen en waar nodig corrigeren. Met veel plezier kijk ik met een kritisch oog, beoordeel en herschrijf ik om elke tekst met liefde duidelijk te maken voor een ieder die het lezen wil.

Journalistiek is en blijft mijn grote liefde en naast mijn enthousiasme en toewijding, ben ik een nauwkeurige en adequate planner en hecht ik veel belang aan open communicatie en teamwerk.

Ik zie uw uitnodiging voor een gesprek met veel plezier tegemoet en kijk uit naar de kans mijn enthousiasme over de functie redactiemedewerker persoonlijk toe te lichten.


Met vriendelijke groet,

Aurelie X
Met citaat reageren