Los bericht bekijken
  #7  
Oud 5 oktober 2012, 10:04
Beewee's schermafbeelding
Beewee Beewee is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 15 augustus 2012
Berichten: 133
Beewee is on a distinguished road
Standaard

Hallo Aurelie,

Dat is al veel, veel beter! Mooi zo! Ik heb nog wel een aantal aandachtspuntjes.

Ten eerste zou ik ervoor zorgen om de brief aan een specifiek persoon te richten. Staat dat er in de advertentie niet bij, bel het blad dan op, of mail het. Nog mooier is het om de betreffende persoon eerst even zelf aan de lijn te krijgen, dan kun je de brief beginnen met een korte verwijzing naar dat gesprek.

De eerste zin vind ik nog steeds onnodig lang, ik zou gewoon schrijven: Vanmorgen vond ik in weekblad X jullie advertentie voor een redactiemedewerker.

Verder: Ik zou niet zo uitvoerig zijn over het feit dat je de journalistiek in wilde maar een andere weg bent ingeslagen, tenzij je hier vragen over wilt krijgen (en die krijg je) die jou de gelegenheid bieden om met een positief en voor deze functie voordelig verhaal te komen. Is dat niet zo, dan kun je beter zeggen: Na het voortgezet onderwijs ben ik eerst Marketing & Communicatie gaan studeren, en daarna Pedagogiek. Dat roept veel minder vragen op, vooral omdat je doorgaat met te vertellen dat je zo blij was met je schrijfactiviteiten tijdens de studie. Vind je dit niet helemaal bevredigend dan zou je eens kunnen nadenken of je twee of drie dingen kunt noemen die je tijdens je eerste studie hebt geleerd en die bij deze baan passen. Dat zou niet al te moeilijk moeten zijn bij deze studie. Wees zo gericht mogelijk, net als je bij de andere voorbeelden doet. O ja, en zoals het er nu staat lijkt het alsof je al die schrijfactiviteiten alleen bij Pedagogiek deed. Is dat zo, kun je het laten staan, is dat niet zo, zorg dan dat duidelijk is dat je hier bij beide studies ervaring mee hebt opgedaan.

De laatste zin van die alinea vind ik prachtig! Heel mooi herschreven!

Aurelie, ik wens je succes! Vriendelijke groeten van

Beewee
Met citaat reageren