Los bericht bekijken
  #2  
Oud 30 januari 2014, 16:35
Zilverhert Zilverhert is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 januari 2014
Berichten: 4
Zilverhert is on a distinguished road
Standaard

Hoi Sharon,

Ik wil je graag helpen bij het verbeteren van je sollicitatiebrief. Ik ben mezelf ook nog aan het verbeteren met sollicitatiebrieven, maar ik hoop dat je wat aan mijn persoonlijke mening hebt.

Ik heb wat dingetjes in je brief aangepast:

Geachte mevrouw xxxx,

Op ***.nl zag ik uw vacature staan voor de functie van receptioniste/telefoniste. Omdat ik erg geďnteresseerd ben in deze functie, wil ik hier graag naar solliciteren.

Tijdens mijn opleiding als administratief medewerkster heb ik ervaring opgedaan met onder andere het opnemen van de telefoon, notities maken, het verwerken van ... in Excel en het opmaken van Word-documenten.

De reden dat ik bij uw bedrijf wil komen werken, is omdat ... (je kunt hierbij misschien aangeven waarom per se dit bedrijf jou aanspreekt) Daarnaast ben ik beschik ik over sociale en contactuele eigenschappen en ben in staat om zowel in teamverband als zelfstandig te werken. Bovendien ben ik flexibel en een initiatiefnemer. Uw bedrijf lijkt mij een goede start om ervaring op te doen voor mijn persoonlijke ontwikkeling en om door te kunnen groeien in de administratieve sector.

(Je schreef eerst dat de functie je aanspreekt omdat de nodige ervaring vereist is; misschien kun je een reden bedenken die de werkgever meer aanspreekt, zoals je interesse voor het administratieve werk. Wat vind je er bijvoorbeeld uitdagend of interessant aan?)

Tevens heb ik een dag meegelopen bij de receptie van xxx waarbij ik heb gezien hoe het archiveren in zijn werk gaat en wat voor ('een' weglaten) telefooncentrale xxxx heeft. (geen enter) Ook heb ik onder andere (voluit schrijven) geleerd hoe kantoorbenodigdheden besteld worden en hoe de voorraad wordt bijgehouden.

Voor verdere gegevens over mijn opleiding en werkervaring verwijs ik u naar mijn Curriculum Vitae.
Met belangstelling zie ik uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,

xxxx



Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Zilverhert
Met citaat reageren