Los bericht bekijken
  #2  
Oud 22 juli 2009, 20:33
Lisetteke Lisetteke is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2009
Berichten: 6
Lisetteke is on a distinguished road
Standaard Re: Hulp bij advies solliciteren meerdere functies...

Hoi MJ,

de dubbele sollicitatie zou ik alleen melden als het dezelfde P&Opersoon betreft, anders maakt het niet uit.
en als je op gesprek mag komen bij beiden, meldt het dan eventueel aan het eind van het gesprek, alleen om aan te geven dat je niet wilt dat ze het van een ander horen. maar dan nog zou ik er voorzichtig mee zijn.

blijven bellen is niet desperate. ik vind bellen een pre voor elke sollicitatie
het is gewoon lastig in de vakantietijd en je laat zien dat je niet zomaar opgeeft
en misschien moet je je afvragen: als het daar zo slecht is georganiseerd, wil ik er wel bij werken. dit is eigenlijk de eerste indruk die jij nu van het bedrijf hebt.

en wat ikzelf pijnlijk heb geleerd: doe je verhaal alleen bij de persoon die in de vacature vermeld staat, die zit ook bij het gesprek en op die moet je indruk maken. door intensieve gesprekken met derden kan je eerste indruk in de wandelgangen en via via een eigen leven gaan leiden.
daar heb je toch liever zelf invloed op
bovendienn heb je misschien al je enthousasme al verschoten voor je de betreffende persoon uiteindelijk spreekt.
bereid de gesprekken altijd goed voor. aan p&o stel je procedurele vragen (zoals de dubbele sollicitatie) aan de afdeling stel je inhoudelijke vragen, en nooit andersom.

elke brief altijd toeschrijven op de vacature, het ook niet melden in de brief dat je binnen het bedrijf op nog iets anders reageert, werkt nooit voor je, alleen maar tegen je.
nooit vacatures combineren of eenzelfde brief schrijven, elke vacature heeft een eigen sollicitatiecommissie en die heeft geen interesse in de andere functie.
de brieven zullen op elkaar lijken, want mij bent nog steeds hetzelfde ;-)
check alleen even of je motivatie in beide brieven elkaar niet tegenspreekt zoals: ik ben een echte teamwerker en in de andere brief: als ik alleen werk, ben ik op mijn best.
lastiger is je CV. je mag niet liegen in je cv maar soms poets je dingen op, al naar gelang de vacature. en dat zou in dit geval misschien niet zo mooi zijn als ze ze naast elkaar leggen, dan maak je dus een cv die het beste is voor beide vacatures, dan maar voor elke vacature misschien iets teveel info.

veel succes!

gr

lisetteke
Met citaat reageren