Los bericht bekijken
  #2  
Oud 31 augustus 2007, 12:48
lieselot
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief secretaresse advocatenkantoor: een beetje verroest

Beste Jazzy,

Het eerste wat mij opviel in je sollicitatiebrief is dat je nergens vermeldt voor welke functie je precies solliciteert. Misschien heeft het bedrijf wel meerdere vacatures openstaan, dus maak in het begin van de brief duidelijk welke functie jou interesseert.

"Hierdoor kan ik u een breed pakket aan kennis en expertise kan aanbieden." --> verwijder de tweede "kan"

"De uitstraling van het bedrijf naar buiten toe vind ik heel belangrijk zowel in correspondentie/stukken als in telefoongesprekken, en daar komt ook klantvriendelijkheid om de hoek kijken."
--> Dit vind ik een vreemde zin... In het eerste deel lijkt het alsof jij je aangetrokken voelt om te solliciteren bij dat bedrijf door hun positieve uitstraling, maar als ik de zin verder lees dan bedoel je volgens mij dat jij aan een positieve uitstraling van het bedrijf wilt meehelpen, onder andere door klantvriendelijkheid. Begrijp ik het goed zo? Ik zou proberen om de zin wat anders te formuleren zodat meteen duidelijk is wat je bedoelt. Bovendien bestaat een alinea in principe uit meer dan 1 zin, dus daar kan je misschien ook nog aan werken.

Hopelijk kun je er iets mee!

Groetjes,

Lieselot
Met citaat reageren