Los bericht bekijken
  #2  
Oud 19 oktober 2017, 15:39
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Je hebt helemaal gelijk als je schrijft dat het je eigen keuze is, wat je ook besluit. Ik heb je verhaal doorgelezen en je vraagt om een neutrale blik. Die wil ik je wel geven .

Je schrijft dat je er tijdens je stage achter kwam dat je niet verder wil in het reclamevak en liever iets betekenisvol wil doen. Dat is een heel mooi inzicht wat je hebt gekregen en dit kun je later ook gebruiken als je wilt verklaren waarom je nooit iets met je diploma hebt gedaan.
Juist, je leest het goed Ik raad je echt aan om toch echt dat laatste jaar af te maken. Afstuderen is pittig, maar het getuigt van doorzettingsvermogen als je je studie tot een goed einde weet te brengen. Doe je dit niet, dan kun je bij elk toekomstig sollicitatiegesprek uitleggen waarom je het laatste jaar niet hebt afgemaakt. Daarnaast is een studieschuld van 40.000 euro sneller afgelost dan een van 20.000 euro.
Verder wil ik je aanraden om een gesprek met een mentor of decaan aan te vragen en je twijfels met hem of haar te bespreken. Het is niet raar dat je in deze fase van je studie met zulke twijfels rondloopt en door ze bespreekbaar te maken, kun je samen naar oplossingen zoeken waardoor je toch over een jaar dat papiertje in je handen hebt.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren