Los bericht bekijken
  #5  
Oud 28 januari 2012, 15:46
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ajhoff Bekijk bericht
Ben je bekend met het fenomeen zelfsturende teams? Essentie van zo'n team is dat er een teamverantwoordelijkheid is voor het resultaat, maar dat er geen formele leiding in het team is. Initiatief van het individu is een voorwaarde voor zo'n team om te functioneren.

Als antwoord op je vraag: ikzelf geloof dat het kan. Als adviseur moet ik initiatief nemen omdat er anders niets gebeurt. Anderzijds moet ik nauw samenwerken (en doe dat ook zeer graag) met mensen van diverse pluimage om gezamenlijk een (team)resultaat neer te zetten. Dus pas ik in deze "baan"? Ja omdat het m.i. geen baan of functie is, maar een rol (en zelfs meerdere rollen parallel).

Zit in de laatste zin misschien een perspectief verscholen die tot je vraag (en een antwoord) leidt?
Ik woon en werk in de VS dus daar is geen ruimte voor "PZ gezwam" over zelfsturende groepen enzovoorts. Uiteraard moet ik gewoon mijn werk doen en dat doe ik ook maar cultureel gezien is het hier rampzalig gesteld met consistentie, belonen naar werken en transparantie.
Met citaat reageren