Los bericht bekijken
  #2  
Oud 13 mei 2008, 15:49
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard Re: van office naar eigen boutique? - welke cursus?

Dag Maaike,

dat is een grote switch, het is zeker niet onmogelijk, maar zoek alles goed uit voor je eraan begint. Waarom een boutique? Heb je een opleiding in die richting, ken je mensen die dit vak al uitoefenen, heb je als hobbie kleding maken oid of vind je het "gewoon"leuk. Dit laatste kan een uitstekende motivatie zijn, maar het maakt het wel wat lastiger om de stap te zetten. Ik raad je aan om, voordat je ergens aan begint, te gaan praten met mensen die al een boutique hebben. Vraag hoe zij het hebben aangepakt, welke opleidingen zij hebben gevolgd, wat er goed ging bij de start van hun bedrijf, maar ook welke knelpunten ze ervaren hebben. Verder heeft de kamer van koophandel regelmatig startersdagen (en een goede) website waar je heel veel info over het starten van een bedrijf kunt vinden. Het is namelijk niet niks, vaak is het een grote investering (in geld, maar ook in tijd) en helaas staan de klanten (meestal) niet meteen rijen dik voor de deur.
Ik wil het je met bovenstaande niet tegenmaken, maar alleen aangeven dat het heel belangrijk is om eerstm goed uit te zoeken wat er allemaal nodig is voordat je ergens aan begint. Het is tenslotte ook zonde als je de 'verkeerde' opleiding kiest of stappen zet.
Veel succes.
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
Met citaat reageren