Los bericht bekijken
  #14  
Oud 19 december 2008, 15:33
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Thumbs up Re: Website gebruiken om te solliciteren?

De wereld is aan het veranderen.... en dus ook de manieren van solliciteren en werven en selecteren.

Als je als kandidaat bewust met het merk "IK" bezig bent en je je brief en CV, visitekaartje, je hyvespagina, LinkedIN profiel en andere uitingen op het internet op elkaar afstemt met een bewust doel, nl. de baan die bij jou past, dan ben je goed bezig!!

Maar het meerendeel van de Hyves bezoekers is daar echt niet mee bezig en blaten maar een eind in de weg.
(ik deel wat dat betreft idd ook de sentimenten over Hyves met Cathbert)

En dan kan het juist tegen je werken, want wat Henk zegt is juist: iedereen die een beetje nadenkt zal tegenwoordig eerst een naam gaan googlen. Dat geldt niet alleen voor recruiters en werkgevers, maar ook voor andere relaties.

Ik raad iedereen dan ook aan om Hyves lekker voor je vakantiefoto's en zwangerschapspraatjes te houden en dit profiel zorgvuldig af te schermen voor koekeloerders.
En klagen over je collega's op Hyves: wees je er van bewust dat het gevolgen kan hebben. Ik ken iemand die (overigens wel terecht) mede hierdoor een contractverlenging misliep. Best lullig dus.

Echter, ik vind het zeer krachtig als iemand een echt goed persoonlijke LinkedIN profiel heeft waarover is nagedacht. Dat is personal branding en zo moet je dat inzetten om een baan te vinden.

Maar je moet er wel heel goed over nagedacht hebben en weten wat je wilt uitstralen.
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren