Los bericht bekijken
  #2  
Oud 13 juli 2011, 17:42
madje88 madje88 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 16
madje88 is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief

Beste Melanie,

ik zal proberen feedback te geven op je brief. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

* Hoogvliet...., (teveel spaties)

* Juli..--> kleine letter! Nederlands heeft geen hoofdletters in de maandnamen, Engels wel.

* tijdens mijn tocht --> welke tocht? zoektocht?

* Let op! Je eerste zin is VIER regels lang. Op de helft van de zin weet ik al niet meer waar deze mee begon. Deel de zin op in bijvoorbeeld twee of drie losse, korte en krachtige zinnen. Hier wordt echt op gelet.

* ontzettend--> dit is spreektaal en ietwat jongerentaal. Beter niet gebruiken, ook al lijkt het enthousiasme uit te stralen.

* de perfecte baan --> overdrijf niet. Blijf reëel. Ook dit is werk

* ..omdat ik vind dat deze baan goed bij me past. Waarom? Waarom past de baan bij jou, en belangrijker voor hen: waarom pas jij bij de baan? Wat heb jij het kinderdagverblijf te bieden? waarom zouden ze jou aannemen?

* ..ik heb me aangemeld --> let hier op de schrijfwijze. Volgens mij missen er heel wat Hoofdletters in deze zinnen.

* een PUNT. aan het einde van de zin.

* ..Wat mij in de functie zo aantrekt is de zorg van kinderen, om ze te begeleiden en te verzorgen in een veilige omgeving, --> niet eindigen met een ,komma, en de ,komma, achter kinderen hoort hier ook niet. De zin loopt niet goed. Schrijf bijvoorbeeld:
Wat mij in de functie aantrekt is het verzorgen van de kinderen. Daarnaast spreekt het begeleiden van kinderen mij aan en bied ik ze graag verzorging in een veilige omgeving.

* Ik ben van mening dat ik een goede aanvulling ben voor xxxxx xxxx ik ben iemand die zich in wil zetten voor het bedrijf en de zorg van kinderen. --> na xxxx een PUNT. en ik met een Hoofdletter.


Zo, ik hoop dat je wat kunt met de feedback en dat je succes hebt met je sollicitatie!

Mvg,
Mandy.
Met citaat reageren