Los bericht bekijken
  #10  
Oud 2 maart 2006, 18:10
Yeliz Yeliz is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 februari 2006
Berichten: 3
Yeliz is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie directie-assistent / graag commentaar

- Zelf zet ik de plaats en datum altijd onder het kopje betreft. Dat maakt de brief strakker qua layout.

- De zin 'ik zal u vertellen waarom' sluit niet echt goed aan bij de vorige zin. Ga je vertellen waarom je dit dacht of waarom dit jouw kans is op die baan? Een zin als 'hierna licht ik mijn motivatie voor de baan nader toe' vind ik bijvoorbeeld beter. Probeer sowieso het werkwoord zullen te vermijden.

- In de tweede alinea komt het woord werken erg vaak voor. Valt mij tenminste op. Suggestie:
[font=Arial]Zelfstandig en gestructureerd werken, zelf mijn doelstellingen bepalen en resultaat behalen, zijn voor mij een must in een baan en ook punten waar ik goed in ben. Ik functioneer goed in teamverband en ben gewend service- čn klantgericht te werken! De ruime ervaring die ik heb opgedaan, mijn opleiding en de projecten waar ik aan deel heb genomen, sluiten naar mijn mening goed aan bij deze functie.[/font]
[font=Arial][/font]
[font=Arial]- Ik heb nog het een en ander aangepast, zoals de laatste zin. 'Lijken mij' is niet krachtig genoeg. [/font]

- Afsluitende zin: 'Graag licht ik bovenstaande en mijn C.V. toe in een persoonlijk gesprek'.

Natuurlijk bestaat de perfecte brief niet en is het heel persoonlijk, dus moet je maar kijken wat je met deze tips doet. In ieder geval veel succes!

Groetjes,
Yeliz
Met citaat reageren