Los bericht bekijken
  #15  
Oud 19 maart 2010, 11:41
Exuimtum Exuimtum is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2010
Berichten: 19
Exuimtum is on a distinguished road
Standaard Re: STAR-interview i.p.v. 'informeel kennismakingsgesprek'

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Catbert Bekijk bericht
De term "informeel kennismakingsgesprek" suggereert een losse gespreksvorm. Ik had sterk de indruk dat STAR in dit geval als een verhoortechniek is ingezet:

De sollicitant bijna gekneveld in de stoel, mes op de keel, bureaulamp vol in het gezicht schijnend.
Ehh, ik ben geen politieambtenaar in Thailand of Amerika Dat ligt ver van ons bed.

STAR kan ook heel vriendelijk verlopen en als een baas zijn kandidaat niet gerust kan stellen heeft de baas pech want dan faalt hij en niet jij Dus faalt diezelfde baas ook bij anderen die bij hem solliciteren en daar doet hij uiteindelijk alleen zijn eigen bedrijfje pijn mee, de stakker.

@ajhoff: helemaal mee eens, constructieve onderbouwing!

Citaat:
Wanneer je het meester bent kun je STAR ook toepassen in een prettig kennismakingsgesprek en valt het bijna niet op dat je een techniek toepast. Het is de toon die de muziek maakt...
Precies, helemaal correct en ik weet zeker dat je nu ook sterker in je schoenen staat en wij helpen je gratis. Graag gedaan
Geld is ook niet alles, echt niet.

En nog een ding.
Een directeur zoals ik en vele andere zijn ook maar mensen. Bij een STAR is voor ons ook 100% inzet nodig, dus het moet 'klikken' zoals dat heet.
Ik doe ook dingen die ik op mijn werk niet doe zoals elk weekend een lekker jointje. Ik ben zelf ook geen heilige en ik rij soms misdadig te snel, maar met de weet dat je sollicitant ook maar een mens is. Met dit gegeven heeft die baas in de topicstart absoluut geen gevoel.
Je moet een baas niet zien als übermensch. Hij heeft ook zijn zwakke en sterke punten net als iedereen op deze aardbol.
Met citaat reageren