Los bericht bekijken
  #5  
Oud 10 juli 2006, 21:32
biatch!! biatch!! is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 mei 2006
Berichten: 10
biatch!! is on a distinguished road
Standaard Re: ik vind alles leuk, maar 1 ding weet ik wel. Ik wil weer studeren!!!

Na lang wachten is het vandaag eindelijk vrijdag 7 juli. Ik had vanochtend om 09:30 mijn eerste gesprek met Bert Warners in Alkmaar. Ik had er heel veel zin in en was eigenlijk wel een beetje zenuwachtig. Want ja, wat voor vragen krijg je op je afgevuurd? Zal het confronterend zijn? Daar aangekomen moest ik nog even wachten in de wachtkamer en las ik een boekje vol interviews met havo-studenten. Erg leuk om te lezen en ik herkende veel van hun gedrag. Bert stelde me tijdens het gesprek veel vragen. Logisch. Vragen zoals: wat heb je allemaal gedaan in je leven? Wat waren je eindexamenvakken? Waarom koos je voor de mbo-opleiding Uiterlijke Verzorging?

Ik heb mezelf deze vragen nog nooit gesteld, maar een antwoord had ik wel: ik heb altijd te impulsief gehandeld. Het drong tot mij door dat ik eigenlijk helemaal geen begeleiding heb gekregen vanaf de mavo. Ik ging naar school omdat dat moest, maar waarom had ik eigenlijk geen besef van. Althans, ik keek niet naar de toekomst. Ik was klaar met de mavo en ik had me nooit verdiept in wat ik eigenlijk wilde worden. En toen besloot ik maar weer impulsief om de mbo-opleiding Uiterlijke Verzorging te gaan doen. Ook vroeg hij wat ik leuk vind om te doen in het leven. Ja, dat was een goeie vraag. Ik vind zoveel dingen leuk: adviseren, mensen helpen, economie, handelen, zaken doen.....

Bert heeft besloten om een hele dag allerlei testen te doen, zoals beroepskeuze- en intelligentietesten om te kijken op wat voor niveau ik nu zit. Zijn vraag was: wat wil je met deze gesprekken bereiken? Ik antwoordde met: kijken wat ik leuk vind en waar ik goed in ben, en of een hbo-opleiding reëel is voor mij.
Nou, met deze testen zal ik daar vast en zeker een goed beeld van krijgen. Ik kan niet wachten tot het 4 augustus is. Ondertussen ga ik het boek ‘Welke kleur heeft jouw parachute’ van Richard Bolles lezen dat ik van Carričretijger heb gekregen en schrijf ik elke week een stukje over mijn gedachtes tijdens het lezen. Ook ga ik wat testen op internet zoeken zodat ik mij een beetje kan voorbereiden op wat komen gaat..

Groetjes
Biatch!!
Met citaat reageren