Los bericht bekijken
  #4  
Oud 11 april 2013, 11:34
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Betreft: vacature helpende

Geachte mevrouw/meneer, Zoek even uit aan wie je de brief kunt richten.

Via xxxxx ben ik uw vacature tegen gekomen Dit is spreektaal. waarin u op zoek bent naar een helpende binnen het zorgcentrum xxx te xxxx. Bij het lezen van uw vacature was onmiddellijk mijn interesse gewekt.Ik voldoe aan het gestelde profiel en een dergelijke functie sluit aan op mijn loopbaanwensen. Deze laatste zin kun je beter weglaten, het komt erg 'ikkerig' over.

Ik kan mezelf omschrijven als een oprecht en spontaan persoon. Ik maak dan ook eenvoudig contacten met anderen. Ik kan goed luisteren en heb een goed inlevingsvermogen. Ik behandel mensen met respect en zo als dat ik zelf behandeld zou willen worden. Ik weet van aanpakken zowel zelfstandig als in teamverband. Daarnaast ben ik ordelijk. Ik tel maar liefst zeven keer 'ik' in deze alinea. Dat is echt te veel. Het is prima om te vertellen welke competenties je hebt, maar koppel deze dan meteen aan voordelen voor de organisatie. Bijvoorbeeld (even uit de losse pols): Ik kan goed luisteren en heb een groot inlevingsvermogen. Hierdoor voelen patiënten zich bij mij snel op hun gemak en word ik snel in vertrouwen genomen.

Een vriendelijke, respectvolle omgang en belevingsgerichte benadering van cliënten ervaar ik als vanzelfsprekend. In mijn werk als helpende staat de cliënt centraal. Kwalitatief goede zorg leveren ervaar ik als belangrijk. Om dit te kunnen garanderen is een goede samenwerking met collega’s van groot belang. Onder een goede samenwerking versta ik een open en respectvolle communicatie en regelmatig terugkerende evaluatiemomenten over werkuitvoering en overdracht van cliënteninformatie.

Door stages,en (komma weglaten) vakantiewerk heb ik veel ervaring opgedaan in het werken met en verzorgen van psychogeriatrische en somatische cliënten. Het aanbieden van activiteiten die aansluiten bij de wensen, mogelijkheden en doelstellingen van de cliënt zijn vaardigheden die in mijn vooropleiding ergotherapie en activiteitenbegeleiding aan bod kwamen. Je noemt ze terloops, heb je deze opleidingen afgerond of ben je er eerder mee gestopt?

Hier moet nog een pakkende motivatie komen waarom je bij deze instelling wilt werken.


Ik denk Dit komt twijfelend over. Je denkt het niet, je weet het zeker! dan ook dat mijn werkervaring die ik in het verleden heb opgedaan goed aansluit op de functie en zou mijn motivatie graag nader toelichten in een persoonlijk gesprek.
Voor meer informatie verwijs ik naar mijn curriculum vitae.
Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet.

Hoogachtend, Dit is te formeel. Met vriendelijke groet is beter.

__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren