Discussie: Studie
Los bericht bekijken
  #1  
Oud 13 januari 2010, 21:25
Roan Roan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Berichten: 6
Roan is on a distinguished road
Standaard Studie

Hallo,

Mijn naam is Roan ** *****, ik ben 18 jaar, en zit in mijn eerste jaar op de hbo opleiding Bestuurskunde. Dit echter, bevalt mij helemaal niet en ik wil het liefst er zo snel mogelijk mee stoppen. Mijn ouders vinden dat ik zowieso het 1e jaar moet afmaken, en als ik dan nog geen alternatieve studie heb, dat ik dan maar de hele studie moet afmaken. Op dit moment zit ik dus nog steeds op school, en komt de 2e tentamenweek er alweer aan. Mijn ouders verwachten dus dat ik goede cijfers haal en vol voor deze opleiding ga. Ik ben alleen helemaal niet meer gemotiveerd, maar er zit nu niet zo veel meer op. Het is te laat om te switchen naar een andere opleiding, en ik mag niet stoppen van mijn ouders, tenzij ik al een duidelijk plan heb van wat ik wil, dus een andere studie, een 2e alternatief en een 3e alternatief.

Ik heb al veel gezocht naar opleidingen, en ik wil heel graag piloot worden. Deze keuringen zijn wel heel erg zwaar, dus de kans is groot dat ik hier niet doorheen zal komen. Ik heb me ingeschreven bij de KLM en bij de luchtmacht.
Verder vind ik Geschiedenis erg interessant. Ik heb de HAVO afgemaakt met profiel E&M met Geschiedenis en Aardrijkskunde.

Kan iemand mij misschien tips geven over studieadviesbureaus, iemand waarmee ik kan praten, of wellicht bepaalde studietips. Ik zou dit zeer op prijs stellen, want zo werkt het niet.

Ik weet dat dit nogal vaag en onduidelijk is, en er misschien meer informatie nodig is, maar dat lees ik wel in de reacties.

Groetjes,

Roan

Laatst gewijzigd door forumbeheerder; 4 april 2015 om 16:08 Reden: Geanonimiseerd op verzoek van betrokkene
Met citaat reageren