Los bericht bekijken
  #3  
Oud 5 januari 2015, 14:57
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
De rente van een studielening is voordeliger dan mijn - al lopende - lening, namelijk: (microkrediet: 9.5% en ik geloof studielening: 0.5%) Met het ene geld zou ik het andere kunnen aflossen. Het klinkt erg onverstandig, maar op een studielening zit bijna geen rente en ben ik in principe beter af. Alleen: is het wel zo rooskleurig als ik het zie?
Je hebt dus nog een schuld van ruim 14 duizend euro. Dat is pittig. Met de ene lening de andere aflossen is nooit verstandig. Je bent er beter mee af om een baan te vinden die jou de mogelijkheid biedt om je schuld echt af te lossen. Je schrijft dat je graag verder wilt studeren om je verder te bekwamen in online marketing. Zijn er geen andere, goedkopere, mogelijkheden die jou de richting in helpen? Denk aan cursussen et cetera. Je hebt al enige werkervaring en een netwerk in die richting. Ga eens praten met mensen die in het vakgebied werkzaam zijn. Wat vinden zij dat een online marketeer moet kennen en kunnen? Wellicht zijn er nog andere wegen die je kunt bewandelen om uiteindelijk je doel te bereiken.
Als je geen schuld had, zou ik je adviseren om die opleiding te gaan doen, maar in jouw geval is het belangrijk om ook andere wegen te onderzoeken die het mogelijk maken om je schuld echt af te lossen. Want stel je nu voor dat de opleiding je niet bevalt of dat je om wat voor reden dan ook geen diploma haalt? Dan moet je je basisbeurs, je aanvullende beurs en je studentenreisproduct terugbetalen. Dat komt dan nog eens bovenop de schuld die je al hebt.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren