Los bericht bekijken
  #9  
Oud 1 maart 2013, 14:49
hoeverder hoeverder is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 5
hoeverder is on a distinguished road
Standaard

Aan de functie monteur printer / scanners heb ik zeker gedacht en ook op gesolliciteerd. Ook op Internet monteur functies heb ik gereageerd. Hier ben ik ook een aantal keren voor uitgenodigd maar uiteindelijk toch voor een wat hogere functie gekozen die ik meestal toevallig tegelijk aangeboden kreeg.

Inmiddels heb ik in een zeer kort tijdsbestek bij 3 verschillende werkgevers gewerkt. 2 helpdeskfuncties en een werkplek- / systeembeheer functie. Steeds word ik aan het eind van mijn proeftijd ontslagen. Overal krijg ik te horen dat mij inzet zeer goed is en dat ik het echt graag wil maar dat mijn ervaring en kunde wat te kort schiet.

Ik begin steeds meer spijt te krijgen van mijn carriere switch naar de ICT. Totaal geen spijt dat ik vanuit geen diploma's naar 3 MBO diploma's ben gegaan (Niveau 2,3 en 4). Maar ik denk toch echt dat ICT niet voor mij is weggelegd. Ik vind computers leuk maar merk dat ik zakelijke ICT niet leuk vind. Ik zag er bij alle banen erg tegenop om naar klanten toe te gaan omdat ik er heen ging met het gevoel "welk probleem moet ik nu weer oplossen". Ook merkte dat ik er in de avond al tegenop zag om de volgende dag naar mijn werk te gaan.

Mijn vorige baan (voor mijn switch) was erg eentonig maar vond ik erg leuk. Ik had voor mijn gevoel behoefte aan een wat uitdagendere baan omdat ik dit te simpel vond. Eenmaal begonnen aan nieuwe banen merk ik dat ik juist meer behoefte heb aan structuur en iets eentoniger werk. Ook neig ik er erg naar om met mijn handen bezig te zijn omdat ik vrij handig ben.

Ik ben nog steeds blij dat ik de stap genomen heb om diploma's te halen. Maar ik wil toch graag ander werk doen dan ICT (Monteur functies uitgesloten). Komt het veel voor dat er toch een andere baan gezocht word buiten de brance van de behaalde diploma's? Ik vind het niet erg om onder mijn studieniveau te werken. Ik zie de diploma's eigenlijk meer als zekerheid voor het makkelijker vinden van een baan aangezien ik 4 jaar geleden helemaal geen diploma's had.
Met citaat reageren