Los bericht bekijken
  #2  
Oud 4 november 2014, 10:54
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Hoi Ruben,

Dank voor je uitgebreide en openhartige verhaal. Ik vind het heel goed van je dat je proactief bent en grotere problemen wilt voorkomen. Ik wil je graag op weg helpen, maar zoals je zelf al aangeeft is je probleem erg uitgebreid en ik denk dat je voor de oplossing ervan ook zeker je mentor van school en je ouders erbij moet betrekken. Je ouders kennen jouw kwaliteiten en grenzen en je mentor weet hoe je op school bent en wat binnen de opleiding aan aanpassingen mogelijk en reëel is. Met hen kun je de vier opties die je zelf aangeeft doornemen en bekijken wat voor jou het beste is.

Citaat:
Oh ja, voordat ik het vergeet. Ik weet dat een HBO-opleiding zwaarder is en het niet makkelijker is. Ik kon echter nooit voorzien dat ik al deze side-effects te verwerken kreeg. Dit had ik namelijk nog nooit ervaren in het middelbaar. Als ik toen wist hoe ik mij nu voelde had ik dit wellicht niet overwegen. Waarom ik het deed? Omdat ik een diploma wilde.
Ik begrijp dat je dit denkt, maar het is juist goed van je dat je het wel hebt geprobeerd. Je weet nu wat er lichamelijk en geestelijk met je gebeurt als het te zwaar voor je wordt. Dat is zelfkennis opdoen . Gebruik die kennis bij de volgende keuze die je moet maken, dan kun je alleen maar groeien!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren