Los bericht bekijken
  #3  
Oud 14 februari 2008, 01:05
mindstate mindstate is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 februari 2008
Berichten: 3
mindstate is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief junior account manager.. Graag commentaar

Beste H@ns,

Écht bedank voor je opmerkingen en tips.
Omdat er in de vacature staat dat ze vragen naar een afgeronde minimaal HBO-opleiding, heb ik contact opgenomen met de persoon die er over gaat. Die vroeg aan mij of ik de intentie heb op mijn studie af te maken. Daarop vertelde ik dat ik mij al heb ingeschreven voor een deeltijdstudie. Toen werd mij verteld dat dit okay is en op deze vacature kan solliciteren, maar ik dit wel in de brief moet vermelden. Vandaar.
Zelf heb ik ook nog wat wijzigingen en toevoegingen aangebracht in de brief. Echter twijfel ik of het niet een te groot stuk tekst is.
Ik zou hier graag weer wat commentaar op willen.



Raoul ******
Xxxxxxxxxstraat
xxxx ** ******

Mevr. E. Xxxxxxx
Xxxxxxxxx Nederland B.V.
Postbus xxxxxx
xxxx DL Xxxxxx

Betreft: vacature Junior Account Manager
Amsterdam, 13 februari 2008

Geachte mevrouw Xxxxxx,

Zoals ik u al in ons telefoongesprek van donderdag 7 februari jl. duidelijk maakte, ben ik zeer geďnteresseerd in de functie van Junior Account Manager. Hierbij solliciteer ik naar deze vacature.

Deze vacature spreekt mij zeer aan, omdat ik mijzelf herken in de omschrijving. Ik ben jong, leergierig, commercieel, ambitieus, communicatief vaardig en zeer gemotiveerd. Daarnaast beschik ik over een echte winnaarsmentaliteit. Ervaring in de sales heb ik opgedaan als verkoper binnendienst. Targets die werden gesteld werden door mij behaald of overtroffen. Ik streef er dan ook altijd naar het maximale eruit te halen.

Op dit moment ben ik in Amsterdam werkzaam als bedrijfsleider bij een thais afhaal- en bezorgrestaurant, genaamd Top Thai Thuis. Mijn taken zijn het coördineren van het personeel, klanten te woord staan, voorraden bijhouden, bestellingen plaatsen en de administratie op orde houden. Echter moet in concluderen dat de horecasector toch niets voor mij is. Mijn ambitie gaat na deze korte uitstap toch meer richting een commerciële functie omdat dit naar mijn mening meer uitdagingen met zich mee brengt en meer ontwikkelings- en doorgroeimogelijkheden biedt. Na wat onderzoek op het internet ben ik ervan overtuigd dat ik dit bij jullie kan vinden.

In oktober 2007 ben ik gestopt met mijn studie Commerciële Economie. Omdat ik niet precies wist wat ik wilde, had ik voor mijzelf een orientatieperiode ingelast om in ieder geval op een rijtje te krijgen hoe ik mijn toekomst wilde gaan invullen. Omdat het niet in mijn aard ligt om helemaal niets te doen heb ik ter overbrugging van deze periode de functie van bedrijfsleider bij Top Thai Thuis aangenomen. Dit was tevens een mogelijkheid om eens in een andere sector ervaringen op te doen. Na goed georiënteerd te hebben, zou ik mijzelf graag bij BEDRIJFSNAAM verder willen ontplooien en onderdeel willen uitmaken van een bedrijf dat zorg draagt voor een mooi stadsbeeld en de veiligheid op straat.
Ook ben ik van mening dat de afronding van mijn HBO-studie ten goede komt aan mijn ontwikkellings- en groeiproces, daarom heb ik mijzelf nu ingeschreven voor een deeltijdstudie Commerciële Economie.

Graag zou ik in een persoonlijk gesprek mijn CV en motivatie toelichten.



Met vriendelijke groet,


Raoul *****

Laatst gewijzigd door forumbeheerder; 11 januari 2010 om 12:30 Reden: Op verzoek geanonimiseerd
Met citaat reageren