Los bericht bekijken
  #2  
Oud 10 januari 2007, 00:35
Marrie Marrie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 september 2006
Berichten: 71
Marrie is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief verzorgende

Hoi Gerda,

In rood wat directe opmerkingen, en onderaan een algemene tip:

Gerda De Vries
kleasterdyk 14
9041 VH Berlikum
Tel. 0518-465847

Thuiszorg Het Friese Land
Afdeling HRM
Postbus 417
8901 BE Leeuwarden


09-Januarie-2007 Geen streepjes tussen de datum, dat is amerikaans, juiste vermelding is "plaats", 9 januari (zonder e) 2007

Betreft: vacature verzorgende niveau 3

Geachte Mevrouw Jettien Van der Bij. geen punt, maar een komma, en voor de duidelijkheid, de eerstkomende zin wel gewoon met een hoofdletter hoor...

Ik schrijf u deze brief na aanleiding van uw vacature voor verzorgende (niveau 3) op Internet.
Liever niet met "ik" beginnen. Bijv. zo openen: Graag solliciteer ik naar .... En je hebt de vacature op internet gezien, geef dan aan waar (op uw website, of op de site van Vacaturebank... etc

Ik ben net klaar met de opleiding verzorgende niveau 3 en wil nu graag aan het werk in de zorg. De thuiszorg heeft altijd al mijn aandacht getrokken, omdat je dan wat dichter bij de zorgvragers staat. Vanaf het eerste jaar van de opleiding heb ik al stage gelopen en dat beviel me zeer goed, en ik heb er veel praktijk ervaringen door opgedaan. Ik woon momenteel in Menaldum, maar als het noodzakelijk is voor deze baan ben ik bereid om te verhuizen naar dantumadeel zodat ik dichter bij het werk ben. De vacature is voor 60-92 uur per periode, maar ik ben bereid om in geval van b.v. ziekte over dat aantal uren te komen. Ik ben zelf in het bezit van een auto dus kan snel van de ene naar de andere cliënt komen. Het idee dat ik een flexibele werkweek heb doet me erg goed. Ook vind ik het niet erg om in het weekend en/of op feestdagen te werken. Zie algemene opmerkingen onderaan

Voor een compleet overzicht van mijn opleiding en ervaring verwijs ik u naar het bijgevoegde curriculum vitae.

Graag licht ik mijn brief nader toe met een gesprek

Hoogachtend,

Gerda De Vries

Bijlage: curriculum vitae



Je kunt het beste (na je openingszin) de nieuwe alinea openen met wat je hebt gedaan: welke opleiding, en dan hierachteraan je stage-ervaring noemen - en dus dat stukje over je praktijkervaring. Daarna pas zeg je dat de thuiszorg je erg aanspreekt. Vervolgens kun je het beste wat noemen over je sterke kanten (begin met met een nieuwe alinea), en probeer dan de zinsbouw wat aan te passen: noem dat je flexibel bent, en waarom (bijv: Ik ben zeer flexibel ingesteld. Zo ben ik bereid te verhuizen indien dit voor de functie noodzakelijk is. Bovendien vind ik het geen probleem om in het weekend en feestdagen te werken. Etc. Je kunt noemen dat je een auto hebt, maar dit is niet echt gebruikelijk, dit kun je beter alleen in je CV noemen (in bezit van auto). Probeer eventueel nog een ander sterk punt van jezelf te benadrukken (goed in de omgang/sociaal, harde werker, noem maar op, wat dan ook op jezelf van toepassing is). Na je sterke punten geef je aan dat je dan ook zeker denkt de juiste kandidaat te zijn voor de functie, of iets dergelijks. Vervolgens plak je erachteraan dat je verder verwijst naar je CV, de zin die je al had. Dan de slotzin (nieuwe alinea): zoals u begrijpt uit het bovenstaande, ben ik dan ook zeer geďnteresseerd in de functie, en dat je je brief graag nader toelicht in een gesprek.

SUcces!

Groetjes

Marloes
Met citaat reageren