Los bericht bekijken
  #2  
Oud 3 augustus 2010, 14:30
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Interne sollicitatie

Hey M,

ik zou de aanhef en afsluiting wat professioneler maken. "Beste" en "Met vriendelijke groet" lijken mij van toepassing hier. Verder zou ik in je afsluiting "ik hoop" veranderen in iets wat minder onzeker overkomt. Maak hier iets in de richting van "ik vertrouw erop". Straal dat zelfvertrouwen uit.

Het concrete voorbeeld mbt bankbeslag is goed. Met een voorbeeld zijn je beweringen over vaardigheden geen holle woorden.

Ik zou je slechte kanten niet benadrukken. Erg nobel, maar meestal zitten mensen hier niet op te wachten. Vaak komt dit wel aan de orde in een gesprek, leg het dan uit. Brief is daar niet de plek voor.

Specifieke zinnen:

"Ik vind het een enorme uitdaging om de functie van senior te mogen uitvoeren." Niks zegt dat je de functie al hebt of mag uitvoeren. Verder zou ik van enorme geweldige maken. Enorm klinkt alsof je het moeilijk vind terwijl je bij geweldig de mouwen opstroopt, so to speak.

"Ook dat ik geduldig ben met antwoorden." Dit is een soort van bijzin. Plak hem aan de voorgaande zin of maak er een andee zin van. Beginnen met ook is niet goed en leest ongemakkelijk/ te informeel.

Succes ermee. Gegeven dat je gevraagd bent om te solliciteren denk ik dat je een goede kans maakt.
Met citaat reageren