Los bericht bekijken
  #1  
Oud 20 januari 2014, 19:49
Jeinna Jeinna is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 januari 2014
Berichten: 25
Jeinna is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief voor sociotherapeut GGZ instelling

Hierbij een sollicitatiebrief. Ik zou het prettig vinden als mensen hier naar kunnen kijken. Brieven kunnen tenslotte altijd verbeterd worden. Krijg over het algemeen goede reacties vanuit de recruiters of teamleiders die erop selecteren

-----------------------------------------------------------------------

Geachte mevrouw ***** (naam is mij bekend)

Flexibel, enthousiast en leergierig zijn steekwoorden die op mij van toepassing zijn en daarom solliciteer ik graag op de functie van sociotherapeut. Mijn naam is ********, 24 jaar en woonachtig in ******.

De vacature spreekt mij aan doordat dit een vacature is waarin ik mij als startende professional nog ruim kan ontwikkelen. Gedurende mijn huidige baan als flexpoolmedewerker heb ik ervaren dat een positieve benadering effectiever is dan een negatieve benaderingswijze, doordat je op deze manier meer oog hebt voor de mogelijkheden dan de beperkingen van de cliënt. Daarbij vind ik het een uitdaging om een veilig en gestructureerd leefklimaat te bieden waarbij het belangrijk voor mij is om sensitief en responsief gedrag te vertonen naar de cliënten. Deze persoonlijke visie is ontstaan door mijn afstudeeronderzoek binnen *****

Mijn ervaring in de kinder- en jeugdpsychiatrie als sociotherapeut is minimaal. Dit zie ik echter als een uitdaging dan als een obstakel. Tijdens mijn studie heb ik mijn jaarstage bij **** mogen lopen, waarna ik een flexcontract aangeboden heb gekregen. Via deze weg heb ik ervaring opgedaan bij verschillende (dag)klinische behandelgroepen. Daarbij heb ik geleerd om conflicten niet uit de weg te gaan, zowel zelfstandig als in teamverband te kunnen werken waarbij een goede overdracht vanzelfsprekend is. Mijn kennis en ervaring kan zeker nog uitgebreid worden en hiervoor ben ik dan ook bereid om eventuele bijscholing of andere cursussen te volgen indien dit gewenst is.

Ik hoop dat u door mijn sollicitatiebrief een positieve indruk heeft gekregen van mij en dat u mij uitnodigt voor een oriënterend gesprek. Voor meer informatie verwijs ik u graag naar mijn Curriculum Vitae.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geďnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren