Los bericht bekijken
  #2  
Oud 19 mei 2009, 08:53
ie0779162 ie0779162 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 mei 2009
Berichten: 4
ie0779162 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief helpdesk medewerker

Hallo,

Ik heb mijn bovenstaande brief aangepast. Wat zou er nog verbeterd kunnen worden

Alvast bedankt.

Dino

------------------
Dit is de vacature:

Vacature medewerker helpdesk

Als helpdeskmedewerker ben je verantwoordelijk voor het uitvoeren van 1e en 2e lijns support. In het registratiesysteem beheer en bewaak je de binnengekomen aanvragen. Je zorgt ervoor dat aanvragen vlot worden afgehandeld en dat er accuraat terugkoppeling wordt gegeven aan gebruikers. Je registreert binnengekomen hardware. Je installeert en onderhoudt desktops, laptops en printers. Tevens draag je er zorg voor dat de gebruikte software up-to-date blijft.

Je beschikt over een ICT opleiding op minimaal mbo niveau. Je hebt actuele kennis van en ervaring met pc’s, software en besturingsystemen, netwerkstructuren en protocollen. Uiteraard ben je klant- en servicegericht en analyseren doe je graag. Je bent goed in probleemoplossend denken en tevens resultaatgericht. Ook heb je kennis van ITIL-procedures en kan je goed zelfstandig werken.
================================================== =====

<eigennaam>
<adres>
<postcode> <woonplaats 1>

<bedrijf 0>
t.a.v mevr. <naam>
Afdeling IT
<adres>
<postcode> <woonplaats 2>


<woonplaats 1>, 19 Mei 2009


Betreft: vacature helpdesk medewerker


Geachte mevrouw <naam>,

Wie wilt niet in de leukste bedrijf van Nederland werken? Als zo'n kans zich voordoet dan moet je die met beide handen aangrijpen. Op uw website heeft u aangegeven dat u, ter versterking van uw huidige team van de afdeling IT, klantgerichte helpdesk medewerker zoekt. Ik wil dan ook graag solliciteren naar deze funtie en in deze brief zal ik u vertellen waarom ik denk dat ik geschikt ben voor deze baan.

Door het volgen van diverse colleges en het deelnemen aan projecten gedurende mijn opleiding Informatica en Informatiekunde aan de <school> te <woonplaats 3>, heb ik veel geleerd over het analyseren, ontwerpen en ontwikkelen van verschillende soorten systemen. Die kennis heb ik in de praktijk omgezet bij mijn stage bij <bedrijf 1>. Mijn opdracht bij <bedrijf 1> was het ontwikkelen van een generieke enquête systeem. Tijdens mijn stage bij <bedrijf 1> heb ik mijn analytisch vermogen verder ontwikkeld.

Na mijn werkervaring in de horeca heb ik bij stichting <bedrijf 2> ervaring opgedaan als facilitair
medewerker. Mijn taken behoorden tot het sorteren en afleveren van interne post, aanleggen van stroom- en netwerkkabels, kantoorinrichting en kleine onderhoudswerkzaamheden. Kortom werkzaamheden waarbij veel creativiteit, coördinatie en stressbestendigheid wordt gevraagd. Daarna heb ik bij <bedrijf 3> ervaring op gedaan als data entry medewerker. Mijn taken bij <bedrijf 3> behoorden tot het afhandelen mail en post, adreswijzigingen, bestellingen en beëindigen van abonnementen. Bij <bedrijf 3> heb ik ontdekt snel nieuwe kennis in de praktijk om te kunnen zetten.

Natuurlijk is <bedrijf 0> niet zomaar genomineerd tot de leukste bedrijf van Nederland. Innovatie, ambitie, dynamisch en investeringen in de ontwikkeling van de werknemers worden als redenen genoemd. De mogelijkheid om mezelf te ontwikkelen in uw organisatie maakt de baan voor mij extra aantrekkelijk. U mag van mij een enthousiaste en gemotiveerde collega verwachten die zowel zelfstandig als in teamverband goed kan werken. Vanzelfsprekend ben ik bereid alle benodigde trainingen en cursussen te volgen. Mijn ambitie is om in de toekomst mijn kennis en vaardigheden uit te breiden en door te groeien naar ervaren systeem- netwerkbeheerder.

Het lijkt mij een uitdaging om als helpdesk medewerker bij <bedrijf 0> aan de slag te gaan. Met mijn ambitieuze en gemotiveerde instelling weet ik zeker dat ik een positieve bijdrage kan leveren aan uw bedrijf. Wilt u meer te weten komen over mij en mijn motivatie voor de functie helpdesk medewerker bij uw bedrijf? Ik kom graag meer vertellen in een gesprek.

Met vriendelijke groet,


<eigennaam>

Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren