Los bericht bekijken
  #4  
Oud 25 oktober 2008, 20:34
thor2002 thor2002 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 113
thor2002 is on a distinguished road
Standaard Re: Waarom nou telkens assesments?

Een van mijn valkuilen is inderdaad dat ik vaak minder makkelijk rekening houdt met emoties. Daar probeer ik wel aan te werken. Maar het blijft voor mij lastig. Voor wat betreft het ' hoge meneer', ik vind het lastig om autoritaire personen te respecteren zodra deze bij sollicitatiegesprekken de krant gaan zitten lezen. In mijn ogen verliezen ze dan enigszins het respect dat ik ze wel geef. Voorts kreeg ik de indruk tijdens dit soort sollicitaties dat degene die de ' assessment' afnam ook daadwerkelijk verstand had van dergelijke zaken. Tijdens mijn opleiding hebben we twee maal een workshop gehad waarbij we diverse testen / oefeningen kregen inclusief een acteur. Daarbij bleef het ' spel' binnen redelijk normale grenzen en gaf de acteur en begeleiding ook goed aan wat hen triggerde v.w.b. respons. Bij die paar sollicitaties die ik de afgelopen jaren heb meegemaakt blijkt dus echter dat er in de commissie ' iemand' is die met verschillende zogenaamd echte situaties op de proppen komt.
Ik ga maandag op zoek naar een goed boek in de grote bieb over assesments en communicatie, ik heb me de laatste tijd teveel gericht op financieel management en Sun Tzu.
T.
Met citaat reageren