Discussie: Ik wil verder
Los bericht bekijken
  #1  
Oud 10 april 2009, 15:11
Tango Tango is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 april 2009
Berichten: 3
Tango is on a distinguished road
Standaard Ik wil verder

13 jaar de wereld rondgereisd, van de Bronx tot in weelde en luxe geleefd en in 2003 teruggekeerd naar Nederland. Nu bijna de leeftijd van 40 jaar bereikt, een vaste baan bij een touroperator wat me niet gelukkig maakt. Ik heb zoveel ideeen en kan altijd bij mijn baas terecht. Het is echter een familiebedrijf, dus er is nooit budget of een salarisverhoging. Leuke commerciele ideeen kosten nu eenmaal geld en dat risico willen ze niet nemen.

Om me rustig te houden stuurt hij me een paar keer per jaar op een reisje. Hij weet namelijk heel goed dat ik uitdagingen nodig heb, maar wil me niet kwijt door mijn reiservaringen. Conclusie: dit bedrijf zal nooit veranderen, dus ik moet het heft in eigen handen nemen.

Tijdens mijn reizen heb ik een reispagina gemaakt en ontvang altijd leuke reacties. Ik heb schrijverstalent zeggen mensen. Ik verlang er zo naar om creatief maar ook commercieel bezig te zijn. Er is echter 1 groot probleem. Ik heb nooit een opleiding afgemaakt. Ik kom uit een gezin met veel ellende, problemen en gescheiden ouders.

Door deze ellende ben ik gaan reizen en dit is de reden dat ik nooit heb gestudeerd. Ik heb zeker geen jeugdtrauma en voel me ontzettend rijk door wat ik gezien en gedaan heb. Banen die ik in het buitenland heb gehad, waren op HBO niveau, mijn huidige werkgever weet zelfs niet dat ik niet eens een gedegen vooropleiding heb. Ik heb me altijd overal ingepraat en mensen kunnen overtuigen.

Ik weet zo goed wat ik wil. Reisreporter, journalist, fotografie, onderzoeken, commerciele en marketing activiteiten spreken me ontzettend aan.

Echter loop ik helemaal vast. In Nederland is nu eenmaal een opleiding veel belangrijker dan een bulk ervaring. Ik surf het hele internet af om aan een opleiding te starten, maar zonder vooropleiding kom je nergens heb ik het idee. Via de LOI kan je wel wat opleidingen doen, maar hier zijn werkgevers volgens mij niet echt van onder de indruk.

Vorige maand naar een workshop van blooming geweest. Het was schokkend om te zien hoeveel mensen ongelukkig zijn in hun functie. En allen hoogopgeleide mensen met zoveel kansen! Hoe kan je nu hoogopgeleid zijn en niet doen wat je leuk vindt! Ik zou er alles voor over hebben om een gedegen diploma te hebben! Ik heb zoveel energie, maar kom er niet uit wat mijn mogelijkheden zijn.

Waar te beginnen? Welke mogelijkheden zijn er voor mensen zoals ik? Heeft iemand hier ervaring mee of kan mij adviseren?

Mijn dank is groot!

Mvg
Judith
Met citaat reageren