Los bericht bekijken
  #4  
Oud 30 mei 2012, 15:53
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beau Bekijk bericht
Wat vinden jullie ervan dat je als psycholoog gaat solliciteren op hbo functies in de jeugdzorg?
Ik weet niets van die branche, maar in de ICT (en breder: de techniek) is het enigszins gebruikelijk. Ik heb wo Elektrotechniek gedaan, maar vrijwel al het werk dat ik heb gedaan is feitelijk hbo-werk. Hetzelfde geldt voor veel van mijn studievrienden. Soms prefereert de werkgever om allerlei redenen een academicus, maar vakinhoudelijk kan het werk vaak net zo goed door een hbo'er gedaan worden.

Bedenk ook dat het hbo op dit moment in een matig daglicht staat, door het doorgeslagen competentiegerichte leren sinds 2000 (om en nabij). Van een wo-afgestudeerde weet je dat hij behoorlijke vakkennis en denkvermogen heeft, terwijl je er bij hbo'ers rekening mee moet houden dat ze misschien vergaderend, presenterend en kopiërend door hun toch al niet te moeilijke studie zijn gerold (sorry hbo'ers, maar zeg eens eerlijk ... ) Het zou dus best kunnen dat sommige werkgevers liever een wo'er hebben, ook al gaat het om een hbo-functie.

Ik zou gewoon op zoek gaan naar banen die je liggen, en daarbinnen kijken naar de vacatures of werkgevers waar wo Psychologie een pre is.
__________________
René
Met citaat reageren