Los bericht bekijken
  #5  
Oud 4 juli 2011, 12:26
Kimz Kimz is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 juli 2011
Berichten: 4
Kimz is on a distinguished road
Standaard

Hallo Marieke,

Hartelijk dank voor het antwoord. Dat is inderdaad een goed punt, ik heb inmiddels ook al bij het stagebedrijf aangegeven dat ik voorlopig nog niet kan beginnen aan mijn stage. Een contract moet inderdaad ook op worden gesteld, maar tot op heden is dit nog niet gebeurd...

Volgens de opleiding moet ik aan een lange lijst van competenties voldoen. Even kort samengevat betekent dit dat ik een diagnostisch onderzoek moet doen en dat hierbij de volgende competenties aan bod moeten komen: voorbereiden, uitvoeren, verwerken, rapporteren, interpreteren, adviseren, begeleiden, observeren , mondeling communiceren etc etc. Op verzoek van mijn stagebegeleider heb ik een plan opgesteld waarin de tien meest voorkomende taken staan die ik tijdens mijn stage uit ga voeren. Hieraan moesten deze competenties worden verbonden. De competentie mondeling communiceren komt bijvoorbeeld vaker voor dan de competentie voorbereiden van diagnostisch onderzoek. Dit omdat het niet echt een taak is die vaak terug gaat komen tijdens mijn stage (of ik überhaupt diagnostisch onderzoek tijdens mijn stage uit ga voeren weet ik niet). Ik heb dit voorgelegd bij het stagebedrijf maar het is voor hen ook niet echt bepaald duidelijk wat er nu precies van een stage verwacht wordt...
De eisen die aan de stage worden gesteld zijn vooral toegespitst op de richtingen Gezondheid & Ziekte en Ontwikkeling & Onderwijs. Tenminste dat is mijn mening want de eisen zijn vooral toegespitst op het uitvoeren van diagnostisch onderzoek. Iets wat in de lesstof van Arbeid & Organisatie helemaal niet meer terug komt...

Stomme is dat ze een stage op een HR afdeling wel als voorbeeld geven en ook stellen dat je met deze opleiding uiteindelijk op een HR afdeling terecht kunt. Er is zelfs een hele module gewijd aan personeelsmanagement!
Met citaat reageren