Los bericht bekijken
  #4  
Oud 13 oktober 2011, 15:52
Dabo Dabo is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2011
Berichten: 51
Dabo is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijnhommes Bekijk bericht
Hoi Dabo,

Aan een CV zijn problemen zelden te herkennen. Een CV is bedoeld om je te verkopen en in een zo goed mogelijk licht te zetten. Heb je de loopbaanadviseur verteld wat je nu hier zegt? Daar kunnen ze je vast mee helpen. Bovendien zijn zulke adviseurs DE mensen die je kunnen vertellen of je keuzes goed zijn.

Ik heb een soortgelijk diploma als jij en ben ook voor overkwalificatie en te weinig ervaring afgewezen. Ik werk nu via een uitzendbureau bij een grote multinational. Misschien moet jij een uitzendbureau ook eens proberen. Randstad en ScientiQ zijn erg precies en duiken erg in de diepte bij een kennismakingsgesprek. Randstad heeft mijn plek gevonden door mij te koppelen niet alleen gebaseerd op mijn CV maar ook mijn persoonlijkheid.

Stuur me gerust een PM-tje als je wat meer wil praten of namen wil hebben. Ik zou je CV ook wel eens willen zien.

Groeten,
Stijn Hommes
De insteek van de gesprekken destijds was om te onderzoeken waarom ik maar niet werd aangenomen, maar ze zijn wel op de hoogte van alles wat er is gebeurd tot m'n vorige werkgever. Alleen was de hulpvraag dus anders. Door de crisis was natuurlijk ook moeilijk te beoordelen of dat door de omstandigheden op de arbeidsmarkt of door de match tussen mij en de functies kwam. Ik heb ook al veel ervaring met allerlei soorten uitzendbureaus, de ervaringen lopen enorm uiteen. Van een eerste gesprek dat direct tot een baan leidt tot het maandenlang niet op gesprek sturen naar een klant. Randstad heeft me sowieso ook aan m'n huidige baan geholpen. Dus ik heb het ook zeker al via uitzendbureaus geprobeerd.

Ik heb dit uiteindelijk ook verteld aan m'n huidige werkgever (nadat de vraag of het werk passend was eigenlijk al op tafel lag en contractverlenging ervan ging afhangen), die heeft me daarop een professionele persoonlijkheidstest laten doen en wil me ook bij andere afdelingen laten meekijken. De uitslag hiervan krijg ik later nog te horen en zal nog besproken worden.
Met citaat reageren