Los bericht bekijken
  #2  
Oud 10 februari 2010, 21:21
thor2002 thor2002 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 113
thor2002 is on a distinguished road
Standaard Re: Ik ontvang heel graag FEEDBACK op mijn motivatiebrief! (vacature Loopbaanadviseur

Hi,

mijn eerste indruk is: vrij kort, veel info die uiteindelijk wat overbodig wordt...
De eerste alinea geeft aan waarom je juist op deze vacature reageert: het bedrijf en haar ervaringen en mogelijkheden spreken je aan. Hoe je dit precies verwoordt, is aan jou. Ikzelf zou minder snel woorden gebruiken als 'was verkocht' of 'wist het gelijk'; het kan aan mij liggen maar het lijkt me dat een bedrijf dat al meer dan 20 jaar actief is een iets formelere toon apprecieert. Maar dat weet ik uiteraard niet helemaal zeker, dat is meer een gevoel.
IN de eerste zin zou ik ook de term ' in ZO'N dynamisch..' veranderen in ' in UW dynamische bedrijf..'. Meer op de man spelen, dus.
In de zin 'de persoonlijke en mensgerichte benadering spreken mij zeer aan' zou ik ook het bedrijf nogmaals noemen: 'de persoonlijke, mensgerichte benadering die uw bedrijf hanteert, spreekt mij zeer aan' (enkelvoud, tenzij je er benaderingen van gaat maken en dan loopt de zin helemaal niet meer)
De tweede alinea zou je wellicht met iets meer concrete (en korte) voorbeelden kunnen onderbouwen.
De uitdrukking '“roer aan eigen loopbaan” is denk ik niet zo best; Je neemt het roer van je loopbaan in eigen hand, zoals je het nu stelt is het net of je loopbaan een schip is waar nog een stuur op gezet moet worden.
Of je echt moet aangeven dat je bereid bent om vervolgopleidingen te volgen? Tegenwoordig is het welhaast een wettelijk geregelde 'plicht' bij vele disciplines en wordt het bijna net zo 'leeg als de stelling dat je geen 9 tot 5 mentaliteit hebt. Hoe dit echter precies in jouw branche gaat weet ik uiteraard niet helemaal.
De laatste zin heeft naar mijn gevoel een bijvoeglijk naamwoord te veel;
schrap het 'veel' bij plezier (anders is het net of je met hoempapa muziek bij de postbus een polonaise door de gang loopt )
Hopelijk heb je wat aan mijn opmerkingen en gewoon ervoor gaan!

Succes,
T.
Met citaat reageren