Los bericht bekijken
  #4  
Oud 11 februari 2010, 11:06
Eric_Wilson Eric_Wilson is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2010
Berichten: 20
Eric_Wilson is on a distinguished road
Standaard Re: Ik ontvang heel graag FEEDBACK op mijn motivatiebrief! (vacature Loopbaanadviseur

Hey Evelien,

T. heeft eigenlijk alles al genoemd wat relevant is, maar hierbij nog even mijn feedback over hoe de brief op mij overkomt.

De eerste alinea geeft me een 'alinea uit het boekje' gevoel. Een beetje te algemeen. Ik zou de constructie aanpassen. Je zegt nu dat je op de internetsite gekeken hebt, vervolgens raak je verkocht en daarna vertel je waarom je het bedrijf geweldig vindt en niet de functie. Het betoog is sterker als je inleidend begint met waarom je het bedrijf gewledig vindt, vervolgens keek je op de website of er vacatures waren en wat schetste je verbazing:.. een vacature waar je enthousiast over bent!

Zie je de volgorde?
jou hebt: website -> bedrijf -> vacature
mijn suggestie: -> bedrijf -> website -> vacature

alinea 2:
Je eerste zin vind ik zeer sterk. Je kan bij je ervaring kort de functies noemen die je daar vervult hebt.

Wordt er van je verwacht dat je specifiek een eigen coachmethode hebt of moet je gewoon coachen volgens het protocol van de onderneming?
"roer aan eigen loopbaan" vind ik ook niet zo gepast. De hele zin klinkt alsof je het wiel opnieuw hebt uitgevonden en dat is een illusie.

Als je de zin van "tenslotte wil ik...." er in wil houden, dan suggereer ik om de woorden 'bereid' en 'geinteresseerd' om te draaien. Dan komt het over alsof je het leuk vindt om te doen en het ook wil doen. Andersom klinkt het een beetje van 'ple, als het per se moet dan doe ik het wel'

Succes en houd ons op de hoogte!

Groetjes
Met citaat reageren