Los bericht bekijken
  #15  
Oud 3 april 2015, 00:02
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Hier even een ander geluid ook ik heb Toegepaste Psychologie gestudeerd en ben inmiddels vier jaar werkzaam in de jeugd GGZ in een HBO functie. Ben zelfs aangenomen terwijl ik aan het afstuderen was, dit was een bedrijf dat mij nog niet kende via stage oid. Ik ben geen testdoos maar werk met veel plezier als persoonlijk- en woonbegeleider.

Het is belangrijk om tijdens je studie aan de slag te gaan in het werkveld al is het als vrijwilliger. Je moet proactief zijn en jezelf in de markt zetten. Zo heb ik om een stageplek te vinden veel bedrijven benaderd om langs te komen voor een oriënterend gesprek of we iets voor elkaar konden betekenen. Uiteindelijk is hierdoor een unieke stageplek ontstaan bij een bedrijf dat nog nooit van de opleiding had gehoord. Ik had geen zin om testen af te gaan nemen en wilde met kinderen en jongeren werken dus heb instellingen benaderd waar ik na mijn afstuderen zou willen werken.

Op dit moment ben ik van mening dat mijn werkervaring belangrijker is dan mijn opleiding en toont dit voor toekomstige werkgevers aan dat ik HBO denkniveau heb. Maar ik vond de opleiding wel erg leuk en interessant en het is ook een toegevoegde waarde in mijn huidige werk vooral bij het schrijven van evaluaties en rapportages. Het is denk ik maar net wat je na de opleiding wil gaan doen en of TP een meerwaarde is voor je. Voor mij in ieder geval wel!
Met citaat reageren