Los bericht bekijken
  #7  
Oud 23 juli 2006, 13:04
Muur Muur is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 juli 2006
Berichten: 3
Muur is on a distinguished road
Standaard Re: Carričreswitch in 5 stappen

Hai Suzanne,

Fijn dat je weer reageert! Je zet me weer lekker aan het denken over mijn situatie en actieplannen!
Het is mooi dat ik eerlijk naar mezelf kan kijken, maar omdat ik heel kritisch ben levert dat (zoals je merkt) wel flink wat twijvel op!

Wat zoek ik? Eigenlijk maakt het me niet uit WAT het is, zolang ik maar veel verschillende 'dingen' kan ervaren. Dat is dus het simpele antw. op jouw vraag: Ik wil het leven en de wereld ERVAREN, en ik heb het gevoel dat dat zich niet op een kantoor in NL afspeelt...

Op jouw aanraden, heb ik zojuist eerst even de carriere-anker test op 123.test gedaan, daar kwam uit dat mijn grootste anker Creativiteit is, en daarbij stond het volgende: "Voor iemand die creativiteit als carričreanker heeft, is produceren van nieuwe ideeën of producten het voornaamste doel. De drijfveer is vernieuwend bezig zijn. Een werkomgeving die procedureel is en weinig ruimte laat voor eigen initiatief kan als zeer beperkend ervaren worden. Vaak werken creatieve mensen het liefst zelfstandig of in kleine teams."
Dat verklaart wellicht mijn beeld van 'thrill-seeker', omdat ik altijd iets nieuws en anders wil uitproberen, want dat doen bleek uit jullie test mbt studie-beroepskeuze: "Mensen die hoog scoren op praktisch zijn over het algemeen 'doeners'. Ze werken graag buiten of met hun handen. Ze hebben vaak een avontuurlijke instelling. Andere typeringen: onderweg zijn, apparatuur bedienen, zelfstandigheid."

Dus dit in acht genomen verklaart het voor mij een heleboel mbt mijn reisdrang en behoeftes.
Ondanks die openbaring is de realiteit ook een grote 'drijfveer' in mijn acties:
Ik ben, voor mijn gevoel, beperkt in mijn handelingen door mijn gezinssituatie. Ik heb nl. ook een dochter van bijna 4 om rekening mee te houden.

Ik kijk heel analyserend naar haar karakter, in de hoop dat zij wel een duidelijk doel kan ontdekken in haar leven, en niet zoals ik ieder jaar een andere beroepskeuzetest hoeft te doen, met iedere x een volledig andere uitkomst!!
Ik wil zo graag dat zij de mogelijkheid krijgt, door de manier waarop IK met haar om ga, om haar persoonlijke SWOT al op jonge leeftijd duidelijk te hebben.

De (marktonderzoek)reis die we samen hebben gemaakt vorig jaar heeft een zeer positief effect op haar gehad. Aan de ene kant zou ik haar DAT mee willen geven, wereldwijsheid en dicht bij mekaar zijn.
Aan de andere kant wil ze zelf heel graag naar de 'grote' school (ookal heeft ze geen flauw idee wat dat inhoudt!) en is ze heel leergierig. Ook gaat ze naar en geweldige school en bied Nederland zoveel mogelijkheden voor haar...

Hoe kan ik haar het beste zichzelf laten ontdekken, opdat zij haar SWOT duidelijk krijgt? Door met een 'hippie-moeder' op reis te gaan, en van het ene in het andere (nu verantwoorde) avontuur te stappen,
of door Rust, Reinheid en Regelmaat te bieden?!

Het 'probleem' is dus voor mij om een combinatie te vinden in mijn wensen/drijfveren, en haar behoeften. En om daarmee zo veel mogelijk 'quality time' te creeren.

Dus je begrijpt dat het niet meer alleen een 'simpele' kwestie is van "Wat zal ik doen vandaag?!", maar meer wat is het beste voor haar en daarmee ONS.

Nou ik hoop en ben benieuwd of je me hier nog iets in kan adviseren!
Het wordt iig een zeer persoonlijk forum op deze manier!
Met citaat reageren