Los bericht bekijken
  #1  
Oud 31 maart 2007, 10:52
JennieG JennieG is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 november 2006
Berichten: 8
JennieG is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiegesprek interne vacature

Hoi,

Ik ben sinds 2 1/2 maand als externe (via een wervingsbureau) werkzaam in mijn huidige functie. Nu krijg ik de kans om vast in dienst te treden voor dezelfde functie maar hier moet ik wel voor solliciteren. Mijn gesprek staat over 2 weken gepland maar ik vind het een lastige situatie. Ik weet dat mijn manager me heel graag wil houden maar het gesprek vind plaats met nog een tweede manager erbij. Een persoon waar ik in mijn dagelijks werk niet zo heel veel mee te maken heb maar ik krijg bij hem niet een erg positief gevoel. Mijn manager heeft me ook tussen neus en lippen door laten weten dat het gesprek volgens de STAR methode zal verlopen waaruit ik op maak dat ik toch een serieus gesprek zal ingaan. En dit is dus voor exact dezelfde functie waar ik 2 1/2 maand ook een gesprek voor heb gehad!

Hoe kan ik me nu voorbereiden voor dit gesprek, wat voor vragen zullen ze stellen? En daarbij komt ook het vraagstuk 'salaris'. Hoe hoog moet ik inzetten? Ik weet wat mijn manager verdient, ik heb het idee dat mijn collega's ook een zeer goed salaris verdienen en ik weet ook dat de arbeidsmarkt voor werkgevers erg krap is. Maar ook al doe ik het op het moment goed in mijn functie en mijn manager is tevreden, ik heb niet het idee dat ik uitblink... er zijn andere mensen die het net zo goed of misschien wel beter kunnen doen... Voor zover ik weet zijn er trouwens geen andere kandidaten maar 100% zeker ben ik niet.

Misschien dat jullie wat ideeen hebben over hoe ik me kan voorbereiden (hoe serieus moet ik het nemen?) en hoe om te gaan met het salaris?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren