Discussie: NCOI Betrouwbaar?
Los bericht bekijken
  #35  
Oud 15 februari 2010, 20:48
Victor Armada Victor Armada is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 2 januari 2010
Berichten: 29
Victor Armada is on a distinguished road
Standaard Re: NCOI Betrouwbaar?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gast BSS Bekijk bericht
Ik heb jaren geleden een module arbeidsrecht gevolgd. 4 jaar later daar ook HBO bedrijfsrecht gevolgd. Gewoon een HBO diploma behaald. Mijn eerdere module kreeg ik vrijstelling voor. Heb nu net de post-bachelor bedrijfskunde afgesloten. Tussen mijn arbeidsrecht en bedrijfsrecht een opleiding gedaan bij het ISBW. Eens maar nooit meer. Docenten van B-niveau en een niet werkende administratie. Jammer. Misschien is het tegenwoordig beter, maar toen was het van NTI/LOI niveau. Ik ga nu vervolgen met een MBA bij het NCOI. Zelfde programma als alle andere instellingen. En ook nog gewoon in Nederlands. Maakt dat wat uit? M.i. niet. Don 't you recon?

Universiteiten in Nederland kunnen hun oude structuur niet loslaten. Helaas voor hen is de BAMA structuur nu gemeengoed. Komt de marktwerking ten goede. MBA is een titel die men na een getuigschrift of diploma mag voeren. Universiteiten zetten er graag nog een Sc tussen: MScBA. Heel leuk, maar niet echt toegevoegde waarde. De naam Nyenrode doet het goed binnen het old boys network, maar of de kwaliteit ook optimaal is? Hoor andere geluiden. De meeste universiteiten hebben ook een 'interessante' reis naar het buitenland in hun programma opgenomen. Duhhh. Toegevoegde waarde???

Enfin, m.i. MBA bij het NCOI prima. Anderen zijn net zo prima. Je moet jezelf alleen de vraag stellen of je de Sc belangrijk vindt, of je graag Engelse lessen volgt, of je voet aan de grond wilt krijgen bij de korpsballen en of je een reis naar het buitenland toegevoegde waarde vindt hebben. Is het antwoord op allemaal Nee, wie weet zien we elkaar dan bij het NCOI. Houdoe, BSS
Door de marktwerking en omdat MBA titels niet wettelijk beschermd zijn komen er steeds meer instituten op de markt die hier handig op inspelen.
NTI/LOI/NCOI etc doen dat bijvoorbeeld, ze willen meevliegen op de hype van een MBA maar helaas..zulke MBA titels kunnen nooit tippen aan echte WO masters cq MBA's, waarom? omdat de MBA opleidingen van de genoemde instituten profesionele masters zijn dus m.a.w.: (post) hbo opleidingen waarvan nog bewezen moet worden of het wel meer dan HBO niveau is...
Ook de perceptie en waardering door de markt voor zulke opleidingen bij instituten zoals het NCOI en LOI zijn gering.
Waarom voor zoveel geld een MBA opleiding gaan volgen bij het NCOI wat niet echt gewaardeerd wordt door de omgeving en waarvan het niveau discutabel is?
Met citaat reageren