Los bericht bekijken
  #1  
Oud 7 juli 2014, 13:59
FrankMVenlo FrankMVenlo is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 7 juli 2014
Berichten: 24
FrankMVenlo is on a distinguished road
Standaard Constant afgewezen , ben wanhopig aan het worden

Hallo,

Kort mijn verhaal:

Ikzelf ben 32 jaar en sinds Maart weer werkeloos.
Ik ben in 2008 begonnen met werken en heb sinds die tijd 7 werkgevers gehad.
Dit hoofdzakelijk door de crisis. Ik ben 4 keer ontslagen omdat ik overtallig ben verklaard en ik min of meer gedwongen werd om akkoord te gaan met een vaststellingsovereenkomst.
3 keer omdat mijn tijdelijke contract gewoon afliep en deze wederom niet door economische omstandigheden verlengt kon worden.

Nu heb ik al 5 geschikte vacatures gevonden die bijna 100% passend waren. Ik heb op alle correct en vol enthousiasme gereageerd.Omdat ik al via intermediair op de hoogte was dat veel werkgevers binnen een korte periode als een probleem word ervaren ben ik hier al heel duidelijk over in mijn CV en op mijn Linkedin profiel.
Ik leg duidelijk uit waarom ik zoveel werkgevers heb gehad en de reden van ontslag.
Ook geef ik aan dat ik gewoon goede referenties heb en goede beoordelingen.
Toch krijg ik nu continu een afwijzing ( word niet eens meer op gesprek gevraagd ) met als reden: "Je bent voor ons een risico , we vertrouwen het niet, of je bent een job hopper of je functioneert niet." Als ik ze dan wijs op mijn uitleg en vraag of ik de kans krijg om mijzelf tegen deze " valse beschuldigingen"te verdedigen in een persoonlijk gesprek word vaak niet ingegaan of krijg ik opeens te horen dat er al andere kandidaten veel verder in het proces zitten.

Ik weet geen raad hiermee. UWV adviseert mij ( zit in WW ) om dan maar te gaan liegen in mijn CV en werkgevers op papier maar samen te gaan voegen.
Dit lijkt mij fraude en wil ik dus niet aan beginnen.
Toch moet er iets gebeuren, weet u raad? Deze hardnekkige vooroordelen zijn helaas niet strafbaar zoals een afwijzing op geloof of geaardheid.
Met citaat reageren